تاریخ: ۱۵ مهر ۱۴۰۳ ، ساعت ۱۴:۳۷
بازدید: ۲۱
کد خبر: ۳۵۴۴۹۶
سرویس خبر : انرژی

اعلام آمادگی ۵ شرکت برای تولید بنزین از متانول

اعلام آمادگی ۵ شرکت برای تولید بنزین از متانول
‌می‌متالز - سرپرست شرکت ملی صنایع پتروشیمی گفت: در حال حاضر ۵ شرکت برای ایجاد ۵ واحد ۲۰۰ هزار تنی تولید بنزین از متانول اعلام آمادگی کرده‌اند.

به گزارش می‌متالز، حسن عباس‌زاده، سرپرست شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران در حاشیه دومین همایش مدیریت ایمنی فرآیند صنعت نفت در جمع خبرنگاران گفت: تبدیل طرح‌های متانول به بنزین یا MTG یکی از راهکار‌هایی برای جبران ناترازی سوخت در کشور است که این یکی از روش‌های افزایش ظرفیت تولید بنزین در کشور می‌باشد.

او افزود: برخی سرمایه‌گذاران دنبال این هستند با واردکردن واحد‌های دسته دوم خارجی، ظرف یک و نیم سال آینده به این ظرفیت دست پیدا کنند، اما برای سرمایه‌گذارانی که به دنبال ایجاد واحد جدید هستند، این زمان ۳ سال خواهد بود.

عباس‌زاده بیان کرد:در حال حاضر ۵ شرکت متانولی برای تولید بنزین در سامانه مجوز‌ها ثبت‌نام کرده اند و قرار است به این موضوع در قالب آئین‌نامه‌ای که هیات دولت در خرداد امسال آن را ابلاغ کرده است، به تولیدکنندگان بنزین از متانول، تخفیفی ۱۶ تا ۱۷ درصدی در خوراک اعطا شود تا بازدهی بهتری داشته باشند همچنین در حال حاضر ۵ شرکت برای ایجاد ۵ واحد ۲۰۰ هزار تنی اعلام آمادگی کرده‌اند، اما تا ۱۰ واحد هم می‌توانیم و این ظرفیت را داریم که مجوز دهیم.

سرپرست شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران تصریح کرد: وزیر نفت دیروز بازدیدی به عسلویه داشت و شرایط عادی است، با این وجود باید اقدامات پیشگیرانه را برای ایمنی فرآیند‌ها داشته باشیم و صنعت پتروشیمی یکی از صنایع پیشرو در این زمینه است همچنین تنوع محصولات پتروشیمی ایران بالاست برای همین بازار‌های متنوعی داریم و مشکل صادرات پتروشیمی نداریم، درآمد ارزی ناشی از صادرات پتروشیمی نیز امسال درآمد خوبی خواهد بود.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

عناوین برگزیده