تاریخ: ۱۶ مهر ۱۴۰۳ ، ساعت ۱۷:۰۵
بازدید: ۱۹
کد خبر: ۳۵۴۵۸۵
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

کم توجهی به جایگاه توسعه در سازمان برنامه و بودجه

کم توجهی به جایگاه توسعه در سازمان برنامه و بودجه
‌می‌متالز - سرپرست معاونت اقتصادی سازمان برنامه و بودجه کشور از تقویت نگاه توسعه‌ای در این سازمان خبر داد و گفت: سند آمایش هیچ‌گونه محدودیتی برای بخش خصوصی ایجاد نمی‌کند و نگرانی‌های نظام بازار در این زمینه، ناشی از نبود فرهنگ‌سازی است.

به گزارش می‌متالز، محمد قاسمی سرپرست معاونت اقتصادی سازمان برنامه و بودجه کشور در نشست سیاست‌های معطوف به آمایش و عدالت سرزمینی از تقویت نگاه توسعه‌ای در این سازمان خبر داد و گفت: سند آمایش هیچ‌گونه محدودیتی برای بخش خصوصی ایجاد نمی‌کند و نگرانی‌های نظام بازار در این زمینه، ناشی از نبود فرهنگ‌سازی است.

محمدحسین شریف‌زادگان عضو هیات علمی دانشگاه شهید بهشتی نیز در این نشست به نظریه «پایه توسعه ملی سرزمین» و جهت‌گیری‌های اصلی آمایش سرزمین که همان تدوین چشم‌انداز و استراتژی‌های نظریه پایه توسعه است، پرداخت.

وی با تأکید بر ارتباط بین توسعه سرزمین با انواع نظام‌های اجتماعی و حکمروایی بخش عمومی و شیوه اداره سرزمین به تاریخ حکمرانی و رفتار با طبیعت اشاره کرد و گفت: ایرانی‌ها همیشه با محدودیت‌های سرزمین سازگار بوده‌اند؛ ولی در دوره‌های متاخر، این سازگاری کاهش یافته است و بسیاری از ناسازگاری‌های موجود ریشه در همین مساله دارد.

منبع: خبرگزاری تسنیم

عناوین برگزیده