تاریخ: ۲۲ مهر ۱۴۰۳ ، ساعت ۱۶:۰۵
بازدید: ۳۳
کد خبر: ۳۵۵۲۲۰
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
با حکم «سیدمحمد اتابک»؛

«محمدصادق مفتح» جانشین وزیر صمت در امور بازرگانی شد

«محمدصادق مفتح» جانشین وزیر صمت در امور بازرگانی شد
‌می‌متالز - با حکم وزیر صنعت، معدن و تجارت، «محمدصادق مفتح» به‌عنوان «جانشین وزیر صمت در امور بازرگانی» منصوب شد.

به گزارش می‌متالز، «سیدمحمد اتابک» وزیر صنعت، معدن و تجارت، در حکمی «محمدصادق مفتح» را به‌عنوان «جانشین وزیر صمت در امور بازرگانی» منصوب کرد.

مفتح از مدیران با سابقه و خوشنام بدنه وزارت صمت و با سوابق ممتد علمی و اجرایی و از خاندان اصیل و انقلابی است که سال‌ها به‌عنوان یکی از نخبگان و صاحب‌نظران عرصه تجارت و بازرگانی، فعالیت داشته و کارنامه موفق و درخشانی ارائه کرده است.

با توجه به تخصصی شدن مسائل تجارت داخلی و خارجی و به‌ویژه اهمیت تنظیم بازار و کنترل قیمت‌ها و اثر آن بر معیشت مردم در شرایط کنونی، انتخاب چنین مدیری با خصوصیات بارز اخلاقی، سلامت کاری و توانمندی‌های حرفه‌ای، نشانه‌ای از توجه خاص وزارت صمت دولت چهاردهم به امور تجاری و بازرگانی کشور است.

حفظ تعادل در بازار با حمایت و تکیه بر تولیدات داخلی، رونق صادرات، کنترل واردات، توسعه بازار کالا و خدمات، بهبود و نظارت بر شبکه‌های توزیع، جلوگیری از قاچاق کالا، تأمین به‌ هنگام کالا‌های اساسی، کنترل قیمت‌ها و ارتباط مداوم و موثر با تشکل‌های صنفی و اتاق اصناف، تعاون و بازرگانی از جمله مأموریت‌های ویژه‌ای است که از سوی وزیر صمت به ایشان محول و بر انجام آن تأکید شده است.

انتظار می‌رود «محمدصادق مفتح» با دانش و تجربه گران‌سنگی که اندوخته است، به تسریع در ساماندهی و بهبود اوضاع تجارت داخلی و خارجی کشور مبادرت ورزد.

احیا و برجسته‌سازی امور بازرگانی در درون ساختار سازمانی وزارت صمت، از خواسته‌های اغلب بازرگانان، صنوف، کسبه و تشکل‌ها و فعالان این حوزه کشور بود که امید است با این انتصاب، بخش زیادی از انتظارات بر آورده شود.

منبع: شاتانیوز

عناوین برگزیده