تاریخ: ۲۳ مهر ۱۴۰۳ ، ساعت ۲۳:۴۳
بازدید: ۲۰
کد خبر: ۳۵۵۴۵۱
سرویس خبر : مسکن و ساختمان

آپارتمان‌های ۳ میلیاردی در ۵ منطقه

آپارتمان‌های ۳ میلیاردی در ۵ منطقه
‌می‌متالز - در تهران به‌رغم «سلب قدرت خرید مسکن» برای طیف وسیعی از خانوار‌های همه دهک‌های اقتصادی و حتی پردرآمد‌ها هنوز هم تحت شرایطی می‌شود «آپارتمان با قیمت ۳ میلیارد تومان یا حول و حوش آن»، در بازار عرضه دید و برای خرید اقدام کرد.

به گزارش می‌متالز، گزارش از وضعیت فایل‌های فروش آپارتمان در پنج منطقه جنوبی شهر تهران یعنی مناطق ۱۵ تا ۱۹ حاکی است، در این مناطق بر اساس سطح فعلی «قیمت پیشنهادی»، میانگین قیمت یک مترمربع آپارتمان در نوبت فروش، ۵۲ میلیون تومان در مترمربع است.

با احتساب اینکه در این مناطق امکان خرید واحد مسکونی ۷۰ تا ۸۰ مترمربع و حتی کمتر نیز وجود دارد، مشخص می‌شود آن دسته از متقاضیان خرید مسکن که در شرایط رکود فعلی، بودجه محدود و در حد ۳ میلیارد تومان دارند می‌توانند این مناطق را گزینه جست‌وجوی خود قرار دهند. همچنین آپارتمان‌های با سن بنای کمتر و قیمت پیشنهادی بیشتر از سطح میانگین در این بازار را می‌توان از طریق وام خرید نیز تهیه کرد. هر چند مدتی است بانک پرداخت وام خرید مسکن به‌خاطر «نبود منابع تحت‌تاثیر پرداخت تسهیلات برای ساخت مسکن دولتی در بیرون از شهر تهران» با محدودیت اعتبار برای پرداخت تسهیلات خرید آپارتمان در تهران مواجه شده است. در این گزارش سطح «قیمت پیشنهادی» آپارتمان‌های آماده فروش در مناطق ۱۵ تا ۱۹ آورده شده است.

آپارتمان‌های ۳ میلیاردی در ۵ منطقه

منبع: دنیای اقتصاد

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده
پرطرفدارترین عناوین