تاریخ: ۲۷ بهمن ۱۴۰۳ ، ساعت ۱۲:۵۱
بازدید: ۸۴
کد خبر: ۳۶۸۰۷۳
سرویس خبر : آهن و فولاد
مدیرعامل شرکت قطار شهری مشهد عنوان کرد:

ریل ذوب آهن اصفهان، محور اتصال شهر مشهد به حرم مُنور حضرت امام رضا (ع)

ریل ذوب آهن اصفهان، محور اتصال شهر مشهد به حرم مُنور حضرت امام رضا (ع)
‌می‌متالز - مشهد مقدس نه تنها در بین مردم کشورمان جایگاه بسیار ویژه‌ای دارد بلکه یکی از بزرگ‌ترین مراکز معنوی مسلمانان جهان نیز محسوب می‌شود. حرم مُنور حضرت امام رضا (ع)، آستان کبریایی و کعبه دل‌ها در قلب این کلانشهر سالانه پذیرای ۳۰ میلیون نفر زائر است و تلاشگران ذوب آهن اصفهان با تولید ریل ملی به تردد ایمن و سبز این زوار نقشی خاطره انگیز می‌بخشند.

به گزارش می‌متالز، دست‌هایی که در شبکه‌های ضریح مُنور حرم و پنجره فولاد آن تمنای حاجت روایی دارند و دست‌هایی توانمند که تولید را فزونی می‌بخشند هر دو نزد پروردگار، مقدس‌اند.

ریل ذوب آهن اصفهان، محور اتصال شهر مشهد به حرم مُنور حضرت امام رضا (ع)

با کیانوش کیامرز مدیرعامل شرکت قطار شهری مشهد، نقش کلیدی ریل ذوب آهن اصفهان را در تسهیل تردد زوار و توسعه این شهر را مطرح کرده‌ایم.

کیانوش کیامرز گفت: استفاده از ریل ملی در اقصی نقاط کشور یک دستاورد غرورآفرین برای ایرانیان قلمداد می‌شود، اما بهره‌گیری از این محصول در قلب کلان شهر مشهد، معنویت تولید آن، توسعه روزافزون این کلانشهر و همچنین تردد ایمن و سبز زوار را ماندگار می‌کند.

ریل ذوب آهن، محور توسعه بلندترین خط مترو مشهد

وی افزود: فاز اول خط ۳ مترو مشهد به طول ۶ کیلومتر با ۱۳۵۰ تن ریل E۱، ۵۴ (گرید R۲۶۰) و ۲۵۰ تن ریل سخت گرید (R۳۲۰cr) تولیدی ذوب آهن اصفهان به عنوان بلندترین خط مترو این کلان شهر توسط قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء (ص) به صورت شبانه‌روزی در مرحله احداث قرار دارد.

مدیرعامل شرکت قطار شهری مشهد بیان کرد: ۴ فاز ۶ تا ۸ کیلومتری برای خط ۳ مترو مشهد تعریف شده است که فاز ۲ این خط از میدان شهدا تا امامت ۴۹ اول منطقه قاسم‌آباد، فاز ۳ از اول قاسم‌آباد تا انتهای بلوار امیریه و فاز چهار نیز از پایانه امام رضا (ع) تا شهرک ابوذر است که در مجموع ۳۰ کیلومتر را شامل می‌شود.

مزیت بزرگ اتصال سه خط مترو مشهد، جابه‌جایی روزانه ۱ میلیون نفر مسافر

وی با اشاره به اینکه خط ۳ مترو این کلان شهر برای نخستین بار، حرم مُنور رضوی را به دیگر خطوط مترویی مشهد (خط ۲ و ۱) متصل می‌کند، اظهار داشت: میزان جابه‌جایی مسافر با خط ۳ مترو مشهد، روزانه ۶۰۰ هزار نفر است که با اتصال به دو خط ذکر شده، این عدد روزانه تا ۱ میلیون نفر افزایش می‌یابد.

حمل‌ونقل زوار امام رضا (ع) از ایستگاه داخل حرم با ریل ذوب آهن اصفهان

کیانوش کیامرز تصریح کرد: خط ۳ مترو به صورت مستقیم داخل حرم مُنور ایستگاه دارد و لذا ورودی حرم را پوشش می‌دهد که با ایستگاه‌های باب الجواد و شارستان و همچنین مبادی اصلی شهر مشهد مانند پایانه مسافربری امام رضا (ع)، دانشگاه آزاد مشهد و ... مرتبط می‌شود و به دلیل اتصال به دو خط دیگر مترو، امکان دسترسی به بخش‌های کلیدی شهر مانند راه‌آهن و فرودگاه و در مجموع، تمامی مبادی ورودی زائر به مشهد را فراهم می‌کند.

وی، ایستگاه پایانه مسافربری امام رضا (ع) را یکی از ایستگاه‌های مهم فاز اول خط ۳ مترو عنوان کرد و اظهار داشت: ایستگاه پایانه مسافربری امام رضا (ع) دسترسی پایانه مسافربری، برون شهری را به سیستم حمل‌و نقل مترویی مشهد ایجاد می‌کند و زائران می‌توانند از این طریق مستقیم به حرم منور مُشرف شوند. این ایستگاه در عمق ۱۸ متری زیرزمین در دو طبقه و با سَکویی به طول ۱۲۰ متر به صورت شبانه‌روزی در حال احداث است.

وی خاطرنشان کرد: ایستگاه میدان شهدا نیز به عنوان بزرگ‌ترین ایستگاه جزیره‌ای خاورمیانه، به صورت زیرزمینی و در عمق بیش از ۴۳ متر در حال احداث است.

تولید و تحویل ریل ذوب آهن، مطابق برنامه است

کیانوش کیامرز با اشاره به اینکه خط ۳ مترو، همه قسمت‌های شهر را از شمال غربی تا جنوب شرقی پوشش می‌دهد خاطرنشان کرد: ذوب آهن اصفهان در زمینه تولید ریل و تحویل آن همکاری بسیار خوبی با شرکت قطارشهری مشهد داشته است و در این بخش مطابق با برنامه پیش می‌رویم. در سال آینده نیز برای فاز ۲ خط ۳، خرید ریل را مجدداً از ذوب آهن آغاز می‌کنیم.

مدیرعامل شرکت قطارشهری مشهد گفت: قطعی‌های مکرر برق زمان بهره‌برداری از خط ۳ مترو شهر مشهد را متاسفانه تحت تاثیر محسوس قرار داده، اما با این وجود در سرمای بسیار شدید هوا، کلیه فعالیت‌های مربوط به احداث این خط، شبانه‌روزی در حال انجام است.

منبع: ذوب آهن اصفهان

عناوین برگزیده