به گزارش می متالز، آمارها در کشور حاکی از آن است که ۳۰ درصد افرادی که با رمز دوم تراکنش انجام میدهند را صاحبان تلفنهای همراه غیر هوشمند تشکیل میدهند که از این رمز برای خرید شارژ و پرداخت قبوض استفاده میکنند که با اجرایی شدن رمز دوم یکبار مصرف با چالشهایی مواجه خواهند شد چرا که بانکها در حال ارائه رمز دوم یکبار مصرف از طریق اپلیکیشنهای موبایلی برای دارندگان موبایلهای هوشمند هستند؛ بر همین اساس بانک مرکزی در راستای بخشنامه رمز دوم پویا به معاونت فناوری اطلاعات بانکها و موسسات مالی و اعتباری تاکید تا با ایجاد بستر USSD نسبت به ارائه خدمت رمز دوم به صاحبان تلفنهای همراه غیر هوشمند یا دارندگان تلفن همراه هوشمند که در دسترسی به اپلیکیشنهای رمز یکبار مصرف به دلیل محدودیتها مشکلاتی دارند، اقدام کنند.
در همین خصوص علی رضا زاده درباره رویکرد بانک انصار برای آماده سازی زیرساخت رمز یکبار مصرف گفت: بانک انصار بعد از ابلاغ بخشنامه پیاده سازی رمز دوم یکبار مصرف باتوجه به دستورالعمل اعلام شده از سوی بانک مرکزی برنامه ریزی لازم برای راهاندازی زیرساخت رمز یکبار مصرف را آغاز کرد و در حال حاضر بانک انصار آمادگی کامل برای ارائه رمز دوم یکبار مصرف از ابتدای خرداد ماه را داد؛ در همین راستا در بانک انصار مانند سایر بانکها، اپلیکیشنی برای ارائه رمز یکبار مصرف طراحی و توسعه داده شده تا مشتریان دارای گوشی هوشمند با نصب و فعالسازی بتوانند از خدمت رمز دوم یکبار مصرف استفاده کنند.
معاون فناوری اطلاعات بانک انصار بیا بیان این که بانک مرکزی تاکید داشته تا بانکها و موسسات مالی و اعتباری زیرساخت ارسال رمز یکبار مصرف از طریق پیام کوتاه و USSD را ایجاد و ارائه کنند، اظهار داشت: بانک انصار ایجاد سرویس ارائه رمز یکبار مصرف از طریق بستر USSD را در دستور کار قرار داده و بزودی این سرویس فعال خواهد شد تا مشتریانی که از تلفن همراه غیر هوشمند استفاده میکنند یا حتی در تلفن همراه هوشمند که امکان استفاده از اپلیکیشن را ندارند، از سرویس کد دستوری استفاده کنند.
وی تاکید کرد: مشتریان بانک انصار به منظور فعالسازی رمز یکبار مصرف باید به شعب بانک مراجعه کنند.