تاریخ: ۲۶ خرداد ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۸:۰۹
بازدید: ۱۴۱
کد خبر: ۴۱۲۶۲
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

دومین واحد کربنات کلیسم کشور در قم احداث می شود

می متالز - رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم اعلام کرد: طی مذاکرات انجام گرفته با یکی از هلدینگ های بزرگ فعال در حوزه گچ و آهک، دومین واحد کربنات کلسیم کشور در استان قم راه اندازی می شود.
دومین واحد کربنات کلیسم کشور در قم احداث می شود

به گزارش می متالز، محمود سیجانی تولید کاغذ و گرید دارویی را از جمله محصولات خروجی واحد کربنات کلیسم دانست و افزود: احداث این واحد می تواند به راه اندازی سه طرح نیمه تمام تولید کاغذ در استان قم کمک شایانی کند.

وی با اشاره به تدوین چهار برنامه راهبردی جهت توسعه معادن و فراوری مواد معدنی استان، گفت: توسعه و تکمیل اکتشافات عناصر طلا، مس و آهن، فراوری مواد معدنی به ویژه گچ، آهک و منگنز و همچنین فعال سازی معادن راکد از جمله راهبردهای استان در حوزه معدن است.

وی اضافه کرد: استحصال کلرآرکولید از دریاچه نمک قم به عنوان یکی از ظرفیت های معدنی استان می باشد که در دستور کار بوده و در گام نخست بالغ بر 70 میلیون یورو تخصیص لازم برای این طرح لحاظ شده است.

سیجانی فعال سازی معادن راکد و کوچک را از دیگر اولویت های سال 98 دانست و تصریح کرد: 35 معدن راکد در استان وجود دارد که فعال سازی تعدادی از آنها از طریق واگذاری به بخش خصوصی و 10 معدن نیز با کمک به معدن داران در حال پیگیری است.

سیجانی با یادآوری ضرورت ساماندهی واحدهای فعال معدنی شن و ماسه در سطح استان افزود: مطالعه مصالح بستر رودخانه های استان با توجه سیل اخیر و همچنین شرایط بهره برداری از شن و ماسه قابل استحصال در دستور کار قرار دارد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم ادامه داد: اتمام ذخایر معدنی، معارضین محلی، برداشت های غیرمجاز و همچنین عدم همکاری لازم برخی ارگان ها، از جمله مهمترین مشکلات عمده معادن شن و ماسه در استان است.

عناوین برگزیده
محمدیاسر طیب‌نیا، مدیرعامل فولاد مبارکه در آیین امضای فاز اول قرارداد‌های احداث کارخانه تبدیل هماتیت به مگنتیت به روش RHF و پایلوت توسعه فناوری استحصال معادن کم‌عیار به روش بستر سیال (SMR):

فولاد مبارکه در حوزه تکنولوژی‌ها و فناوری‌های نوین می‌تواند یک دنبال‌کننده هوشمند باشد