تاریخ: ۱۵ تير ۱۳۹۸ ، ساعت ۰۹:۱۰
بازدید: ۱۸۰
کد خبر: ۴۳۷۹۱
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

فرصتهای سرمایه گذاری بخش معدن بازتعریف می شود/ شناسایی معادن شاخص آذربایجان شرقی

می متالز - معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی گفت : کارشناسان این سازمان با همکاری اساتید و کارشناسان فنی و علمی مراکز دانشگاهی در حال تدوین اطلاعات دقیق و کارشناسی معادن شاخص و موثر استان هستند.
فرصتهای سرمایه گذاری بخش معدن بازتعریف می شود/ شناسایی معادن شاخص آذربایجان شرقی

به گزارش می متالز، مهرانگیز رحمانی افزود: تاکنون اطلاعات تعدادی از محدوده های اکتشافی و معادن استان که قابلیت سرمایه گذاری مطمئن دارند، گردآوری شده است.

وی ادامه داد: از جمله این معادن می توان مس هفت چشمه، طلا و مس مسجد داغی، طلا و مس انیق، آهن آستامال، طلای سوناجیل، مس گاودل، مس توپچی، مس ترکمپور و مس الوند را نام برد که سرمایه گذاری در آنها دارای توجیه اقتصادی است.

وی با اشاره به اینکه اطلاعات محدوده های اکتشافی مانند ذخیره قطعی تا قبل از مرحله اکتشاف بصورت قطعی مشخص نیست، گفت: برای احصاء اطلاعات دقیق تر و تکمیل عملیات اکتشافی، صدور مجوزهای لازم از سوی سازمان های محیط زیست و منابع طبیعی الزامی است.

رحمانی همچنین با اشاره به تاثیر مستقیم معادن در ایجاد اشتغال و توسعه اقتصادی پایدار در استان اظهار داشت: با فعال شدن یک معدن، زنجیره فرآوری و تولید صنعتی به دنبال آن ایجاد می شود که این مهم نوید بخش رونق اقتصادی در استان است.

معاون امور معادن و صنایع معدنی استان گفت: آذربایجان شرقی رتبه نخست ظرفیت های بالقوه طلا در کشور را به خود اختصاص داده و از آنجا که استحصال طلا عمدتا همراه با سایر عناصر فلزی مانند مس، نقره، مولیبدن و نظایر آنهاست؛ این موضوع نیز جز قابلیتهای مضاعف سرمایه گذاری در استان محسوب می شود.

عناوین برگزیده