تاریخ: ۰۶ شهريور ۱۳۹۸ ، ساعت ۲۰:۱۰
بازدید: ۲۷۲
کد خبر: ۵۲۴۵۳
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

توضیح درباره دلایل افزایش سرمایه ۲۰۰ تا ۳۰۰ درصدی و نبود تجدید ارزیابی دارایی

می متالز - شرکت حمل و نقل پتروشیمی در خصوص دلایل تامین مالی ۲۰۰ تا ۳۰۰ درصدی توضیح و از نبود برنامه ایی برای افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی دارایی ها خبر داد.
توضیح درباره دلایل افزایش سرمایه ۲۰۰ تا ۳۰۰ درصدی و نبود تجدید ارزیابی دارایی

به گزارش می متالز، شرکت حمل و نقل پتروشیمی که به علت نوسان بیش از ۵۰ درصدی قیمت سهام با توقف نماد روبرو و ملزم به برگزاری کنفرانس اطلاع رسانی شده درخصوص اطلاعات حاصل از برگزاری آن دست به شفاف سازی زد.

بر این اساس مرتضی حیدری مدیر عامل "حپترو" با توجه به لزوم برگزاری کنفرانس اطلاع رسانی از سوی این شرکت و ثبت سوالات از سوی سهامداران در سامانه تدان موارد زیر را جهت شفاف سازی، اطلاع رسانی کرد.

۱. شرکت در حال تهیه گزارش توجیهی برای افزایش سرمایه ۲۰۰ الی ۳۰۰ درصدی سرمایه جاری از محل مطالبات و آورده نقدی به منظور تامین موارد زیر است:

  • خرید کشنده به منظور تقویت ناوگان حمل و افزایش حمل جاده ای
  • خرید ماشین آلات راهسازی جهت توسعه ظرفیت بازاریابی و تنوع بخشی اهداف درآمدی
  • خرید کشتی به منظور کسب درآمد سرمایه گذاری و اجاره اموال

۲. قراردادهای شرکت طبق روال گذشته و اعلامی در سامانه کدال در حال اجرا بوده و در صورت عقد قرارداد جدید و تاثیر گذار، شرکت اقدام به افشای اطلاعات بااهمیت می کند.

۳. در خصوص سامانه هوشمند، مذاکرات اولیه انجام و تصمیمات بصورت شفاهی اخذ و منجر به ثبت و عقد قرارداد و انتقال سهام نشده است که در صورت ثبت نهایی توافقات و اجرایی شدن آن ها در سامانه کدال افشا خواهد شد.

با توجه به اینکه این شرکت قصد افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی دارایی ها را ندارد لذا دارایی های ثابت آن موارد قید شده در صورت های مالی است که در دسترس عموم قرار گرفته است.

انجام اهداف برنامه افزایش سرمایه شرکت منوط به توافق و اخذ تاییدیه از سهامداران عمده و مراجع ذیصلاح علی الخصوص سازمان خصوصی‌سازی با توجه به سخنان نماینده آن سازمان در مجمع و محدودیت‌هایی که در ثبت صورتجلسات می توانند ایجاد کنند، است. در غیر این صورت شرکت در این زمینه نقش و مسئولیتی ندارد.

بنابراین گزارش، این شرکت با سرمایه 20 میلیارد تومانی در بازار دوم معاملات بورس حاضر بوده و شرکت بازرگانی پتروشیمی مالک 51.1 درصدی آن است.

منبع: بورس پرس
عناوین برگزیده