تاریخ: ۱۲ شهريور ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۵:۵۴
بازدید: ۱۳۵
کد خبر: ۵۴۲۷۴
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
بعد از سه ماه غیبت:

شرکت ورشکسته و سهم طلایی گذشته آماده بازگشت به بازارپایه شد/ توصیه فرابورس

می متالز - شرکت ورشکسته و سهم طلایی سال های دور بورس بعد از سه ماه غیبت، آماده بازگشت به بازار پایه شد و مدیران فرابورس هم با اعلام عدم رفع ابهام به سهامداران توصیه بررسی بیشتر کردند.
شرکت ورشکسته و سهم طلایی گذشته آماده بازگشت به بازارپایه شد/ توصیه فرابورس

به گزارش می متالز، شرکت گاز لوله در حالی از 12 خرداد به دلیل ابهام در اطلاعات منتشره با توقف و تعلیق نماد و سپس تمدید 6 باره روبرو بود که بعد از سه ماه  غیبت و با وجود عدم رفع ابهام در خصوص موارد منجر به تعلیق، امروز با محدودیت دامنه نوسان آماده بازگشت به بازار پایه ب فرابورس شد.

در این رابطه شرکت فرابورس اعلام کرد: طبق اطلاعات منتشره توسط شرکت گاز لوله در خصوص روند پرونده ورشکستگی و تأکید حسابرس مبنی بر شناسایی آثار رای صادره در خصوص نقض ورشکستگی شرکت در صورت های مالی سالانه حسابرسی شده سال مالی 29 اسفند 97 ، نماد معاملاتی شرکت تعلیق شد.

با توجه به اینکه نتیجه قطعی دعوای اعاده دادرسی طرح شده مستند به ماده 477 قانون آئین دادرسی کیفری توسط شرکت گاز لوله، تاکنون به شرکت فرابورس ایران اعلام نشده، آثار مالی صدور رای بر صورت های مالی سال جاری با ابهام روبرو است که توجه سهامداران به آن جلب می شود و ضروری است سهامداران اطلاعات و صورت های مالی منتشره را در تصمیم گیری ها مد نظر قرار دهند.

براساس این گزارش، بررسی های بورس پرس نشان می دهد "پلوله" طی سال های قبل از 84 یکی از معروف ترین شرکت های بورسی و از پربازده ترین سهام بود که هر سهم از حدود 400 تومان به بیش از 4 هزار و 800 تومان رسید و در صدر توجه سهامداران قرار گرفت و به سهم طلایی موسوم شد.

اما از سال 85 با بروز مشکلاتی در نحوه مدیریت، فساد مالی و مسائل حاشیه ایی، دوران رکود و نخوت آن شروع و تا سال ها ادامه پیداد کرد. به طوری که هر سهم "پلوله" به حدود 40 تومان هم رسید و در زمره ارزان ترین سهام حاضر در بازار قرار گرفت. با این همه طی سال های اخیر، شرایط شرکت بهتر شد و در رویدادی شگرف زیان انباشته 100 میلیارد تومانی به سود 20 میلیارد تومانی تغییر یافت و هر سهم آن به تا قبل از توقف نماد به 772 تومان رسید.

منبع: بورس پرس
عناوین برگزیده