تاریخ: ۰۹ شهريور ۱۳۹۸ ، ساعت ۲۲:۵۲
بازدید: ۱۳۴
کد خبر: ۵۵۶۲۵
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

احداث ۶۲۱ پروژه در حوزه صنعت و معدن اردبیل

می متالز - رامین صادقی، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل بعد از ظهر امروز در جمع خبرنگاران از احداث ۶۲۱ پروژه در حوزه صنعت و معدن اردبیل خبر داد و گفت: ۴۲۱ واحد به عنوان واحد‌های پیشران و تاثیرگذار در اشتغال و سرمایه‌گذاری مد نظر قرار گرفته است که صنعت استان در این زمینه ۳۳ درصد سهم دارد و امید است این واحد‌های تولیدی پیشران سهم صنعت استان را به ۳۳ درصد ارتقاء دهند.
احداث ۶۲۱ پروژه در حوزه صنعت و معدن اردبیل

به گزارش می متالز، او با اشاره به این که ۷۸ واحد تولیدی اردبیل تا پایان امسال به مرحله بهره‌برداری می‌رسد گفت: در این زمینه نیز تمهیدات لازم اندیشیده شده تا بتوانیم در اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام واحد‌های تولیدی نیز اقدامات مناسبی انجام داده و به اهداف خود در این زمینه جامه عمل بپوشانیم.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل در مورد بهبود و بازگشت به تولید واحد‌های غیرفعال بیان کرد: برنامه‌ریزی‌های خاصی برای تک تک واحد‌های تولیدی انجام یافته و سه هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار که توسط بانک‌های عامل استان مصوب شده بود در سفر اخیر ریاست جمهوری اختصاص می‌یابد.

صادقی گفت: اهمیت به توسعه حوزه صنعت و معدن در استان اردبیل به عنوان یک اولویت اساسی و مهم مطرح است و خوشبختانه در ۲ سال گذشته صنعت استان با توجه به برنامه‌ریزی‌های دقیق و لازم، شتاب خوبی گرفته و تاکنون یک هزار و ۱۴۵ پروانه تولید برای واحد‌های تولیدی و صنعتی صادر شده است.

او با اشاره به این که در حال حاضر تعداد واحد‌های غیرفعال استان اردبیل ۳۴ درصد است بیان کرد: حمایت از وضعیت اشتغال و تولید برای ما یک امر اولویت‌دار و مهم است که باید در این زمینه برنامه‌ریزی‌های اساسی و مهم تدوین شود تا در راستای فعال‌سازی واحد‌ها اقدامات اساسی انجام داده شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل بیان کرد: وضعیت اشتغال واحد‌های تولیدی و صنعتی فعال استان وضعیت مناسبی دارد و سازمان صنعت، معدن و تجارت استان برنامه‌هایی را برای افق آینده صنعت استان تدوین کرده و در راستای حرکت همپا با صنعت سایر استان‌ها، موافقت اصولی را برای واحد‌هایی که در مرحله احداث هستند صادر کرده است.

صادقی با اشاره به افزایش ۱۲۷ درصدی صادرات استان در مقایسه با مدت مشابه سال گذشه افزود: در راستای تسهیل سرمایه‌گذاری امکان‌سنجی برای فرصت‌های سرمایه‌گذاری انجام یافته و در قالب کتابچه جمع‌آوری شده است تا در مواقع لزوم در اختیار سرمایه‌گذاران قرار بگیرد.

عناوین برگزیده