تاریخ: ۱۷ مهر ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۶:۳۸
بازدید: ۱۹۸
کد خبر: ۶۱۴۰۲
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

حاشیه های نشست خبری، خبرنگارانی که کارداشتند رفتند و بقیه ماندند

می متالز - نشست خبری تحت عنوان "کرومیت" با موضوع معدن/ اکتشاف در فاصله بیش از ۲۰ کیلومتری از مرکز شهر برای ساعت ۱۱ صبح چهارشنبه ۱۷ مهر در مرکز رشد و نوآوری علوم انسانی و اجتماعی شماره ۲ دانشگاه علامه طباطبایی واقع در دهکده المپیک تنظیم شده بود که بعد از ۶۵ دقیقه تاخیر، مجری برنامه ضمن پوزش از حاضران، با ناآگاهی گفت: خبرنگارانی که کار داشتند، رفتند و بقیه ماندند.
حاشیه های نشست خبری، خبرنگارانی که کارداشتند رفتند و بقیه ماندند

به گزارش می متالز، این برنامه با محوریت "کرومیت" آفیش شده بود، اما حدود یک ساعت از جلسه که سپری شد، نه کسی راجع به کرومیت توضیحی داد و نه پرسشی راجع به کرومیت به میان آمد.

تنظیم برنامه پنل پنج دقیقه ای از دیگر نکات حاشیه ای این نشست بود، سخنرانان پنج دقیقه مجال داشتند از محل خود تاریخچه یا ویژگی فعالیت خود را بازگو کنند و این نیز بار خبری به دنبال نداشت و دفترچه های اطلاعات دستگاه ها می توانست پاسخگو باشد.

براساس برنامه تنظیم شده اسامی جعفرسرقینی معاون امور معادن و صنایع معدنی وزارت صنعت، اسدالله کشاورز مدیرکل امور اکتشاف وزارت صنعت، غلامرضا ملاطاهری مدیر آموزش، پژوهش و فناوری سازمان ایمیدرو از جمله مدعوین و سخنرانان این نشست خبری معرفی شده بودند که در جلسه غایب بودند.

بی نظمی در زمان شروع نشست خبری موجب گلایه یکی از خبرنگاران شد و خطاب به مجری برنامه، آن را مطرح کرد، او هم پاسخ داد که ابتدا بایست میهمانان بازدیدی از مجموعه انجام می دادند و پس از آشنایی، برای نشست خبری حضور می یافتند.

قرار بود جمشید ملارحمان مدیرعامل مجتمع معدنی صنعتی گل گهر یکی از سخنرانان این نشست باشد، اما او نیز وقتی با تاخیر به این نشست رسید، پس از دقایقی به دلیل مشغله کاری ناگزیر از ترک جلسه شد.

براساس جدول تنظیمی تعداد ۱۴ نفر به عنوان افراد پاسخگو به اصحاب رسانه معرفی شدند، اما تعدادی غایب بودند و شماری هم علی البدل معرفی کردند که چندان مورد استقبال اصحاب رسانه قرار نگرفتند.

میزبان مراسم که گویا روابط عمومی مرکز رشد یاد شده بود، تعداد ۵۰ عدد صندلی برای نشست خبری تدارک دیده بود که ۱۵ عدد آن به عنوان VIP رزرو شده بود، اما مدعوین اغلب اصرار داشتند که روی همان صندلی ها مستقر شوند و بقیه صندلی ها چندان مورد توجه قرار نمی گرفت، در عین حال حدود ۱۵ تا ۲۰ نفر ناگزیر سرپایی نظاره گر این نشست خبری بودند.

سخنرانان نشست پس از پنج دقیقه توضیح از فعالیت دستگاه متبوع، بلافاصله محل را ترک می کردند، درحالی که اینگونه سخنرانی ها می توانست به شکل ویدئو کنفرانس برگزار شود و لزومی برای طی مسافت طولانی و آنهم با تاخیر بیش از یک ساعت نبود.

عناوین برگزیده