تاریخ: ۲۲ آبان ۱۳۹۸ ، ساعت ۲۱:۲۰
بازدید: ۱۱۰
کد خبر: ۶۷۲۹۶
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
رئیس دیوان عالی کشور:‌

بی تفاوتی به مردم و انجام ندادن مسوولیت ها ، آفت ادارات است

می متالز - رئیس دیوان عالی کشور گفت: هنگام صدور هر حکمی باید به نتایج و تأثیرات آن در جامعه هم بیندیشیم.
بی تفاوتی به مردم و انجام ندادن مسوولیت ها ، آفت ادارات است

به گزارش می متالز، احمد مرتضوی مقدم در نشست شورای قضایی استان خراسان جنوبی افزود: وظیفه ما اقامه قسط و عدل، خدمت رسانی به مردم و توجه به حقوق مردم است لذا هر حکمی که می دهیم باید به تبعات این حکم در اجتماع هم بیندیشیم. وی با تأکید بر حفظ کرامت مردم گفت: بی تفاوتی به مردم و انجام ندادن مسؤولیت ها، آفت ادارات است .

رئیس دیوان عالی کشور در ادامه با اشاره به مشکلات برخی تولیدکنندگان در کشور افزود: اگر شخص تولیدکننده مستقیما مقصر نباشد باید دست تولید کننده را بگیریم و به او مهلت دهیم. احمد مرتضوی مقدم همچنین از رسیدگی ویژه به پرونده های مفاسد اقتصادی و امنیتی در دیوان خبر داد و با اشاره به تراکم پرونده های مواد مخدر در دستگاه قضا، ادامه داد: خراسان جنوبی از جمله استان هایی است که در این زمینه، وضع آماری مطلوبی دارد که این موضوع نشانگر تلاش خوب همکاران دستگاه قضا و نجابت مردم استان است.
بسیاری از شکایت‌ها بیهوده اند
رئیس دیوان عالی کشور در بخش دیگری از سخنانش گفت: بسیاری از شکایت‌ها بیهوده اند و دستگاه قضا باید با اطلاع رسانی نوآورانه از ورود اینگونه پرونده‌ها جلوگیری کند. مرتضوی مقدم افزود: دستگاه قضا امروز با تراکم پرونده‌ها مواجه و این آمار در استان‌ها مختلف است. جلوگیری از ورود پرونده‌های بیهوده نیازمند نوآوری، ابتکار و خلاقیت است که باید با فکر و اندیشه نو اما دلسوزانه به مردم اطلاع رسانی شود.
وی با بیان این که قضات و بازرسان از وضع زندانی بی‌خبر نباشند و از زندان‌ها سرکشی کنند، ادامه داد: بازرسان تا تعیین تکلیف زندانی نباید خواب داشته باشند و اگر این روند ادامه یابد حقی از کسی تضییع و زندان‌ها پر نمی‌شود. مرتضوی مقدم گفت: سرکشی رؤسای دادگستری از واحد های قضایی باید در حد امکان، به طور سرزده انجام شود، زیرا برخی‌ها مقابل مدیر کار را خوب نشان می‌دهند اما مردم را معطل می‌کنند.
وی تأکید کرد: رؤسای کل دادگستری از نحوه رسیدگی پرونده‌ها مطلع باشند که چگونه با مردم برخورد می‌شود.
درست است که پرونده‌ها زیاد با روان انسان سر وکار دارد ولی باید از هرگونه پرخاشگری جلوگیری و ارباب رجوع را با اخلاق خوش قانع کرد. او همچنین درباره نحوه رسیدگی به پرونده های مفاسد اقتصادی ادامه داد: در مواردی که اختلاس محرز می‌شود طبق قانون باید اصل مال به بیت‌المال برگردد و فقط نباید به اجرای حکم کفایت کرد.

عناوین برگزیده