تاریخ: ۲۰ آبان ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۵:۳۶
بازدید: ۲۲۸
کد خبر: ۷۰۲۷۹
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
توسط رئیس جمهور در شهرستان بافت انجام شد؛

افتتاح کارخانه آهن اسفنجی فولاد بافت

می متالز - حسن روحانی و هیات همراه وی در ادامه سفر خود به استان کرمان، وارد شهرستان بافت شدند و طبق برنامه‌، کارخانه آهن اسفنجی فولاد بافت را رسما افتتاح کردند.
افتتاح کارخانه آهن اسفنجی فولاد بافت

به گزارش می متالز، این کارخانه از مجموعه طرح‌های فولاد استانی که در اجرای اصل 44 در سال 95 به بخش خصوصی واگذار شد، محسوب می‌شود. ظرفیت فاز یک طرح فولاد بافت، 800 هزار تن آهن اسفنجی است و با بهره‌برداری از آن، برای 250 تا 300 نفر اشتغال مستقیم و همچنین برای حدود 800 نفر نیز اشتغال غیرمستقیم ایجاد می‌شود.

کارخانه آهن اسفنجی فولاد بافت در ماه‌های اخیر به تولید رسیده و پیش از این، به تولید پایدار 107 تن آهن اسفنجی در ساعت نیز دست یافته است. این واحد صنعتی با تولید 70 هزار تن آهن اسفنجی طی مهر ماه امسال، رکورد جدیدی در میان هفت طرح فولادی کشور به ثبت رسانده و تنها در انتظار افتتاح رسمی توسط رئیس جمهور بوده است.

عملیات اجرایی این طرح از سال 1386 در زمینی به مساحت 612 هکتار و به ظرفیت 800 هزار تن درسال آغاز شده بود.

به گفته دست‌اندرکاران این مجموعه، واحد احیای مستقیم بافت بر مبنای تکنولوژی ایرانی «پرد»، از به‌روزترین تجهیزات اتوماسیون و کمپرسورها بهره می‌برد که این تجهیزات با تکیه در بر دانش داخلی و توسط شرکت‌های ایرانی طراحی و تولید شده‌اند.

لازم به ذکر است که کارخانه آهن اسفنجی فولاد بافت با مشارکت شرکت ملی فولاد ایران، بانک صنعت و معدن و گروه مالی گردشگری و با استفاده از توان فنی و مهندسی متخصصان داخلی در مدار تولید قرار گرفته است.

عناوین برگزیده
ریل نجات صنعت
با حضور کارشناسان بررسی شد: دولت چهاردهم چه سیاستی را در حوزه صنعت باید در پیش بگیرد؟

ریل نجات صنعت