تاریخ: ۰۹ اسفند ۱۳۹۸ ، ساعت ۲۰:۴۰
بازدید: ۱۳۸
کد خبر: ۸۷۴۲۰
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

رشد سود آوری قاسم نسبت به سال گذشته حتمی است

می متالز - رئیس هیات مدیره شرکت قاسم ایران در خصوص افزایش سرمایه این شرکت نیز گفت: تمامی کارها انجام شده و امیدواریم تا پایان سال این مهم اجرایی شود؛ همچنین با توجه به عملکرد ۶ و ۹ ماهه قاسم، با اصلاح قراردادها و اضافه شدن محصولات جدید در پخش میتوان مطمئن بود که میزان سودآوری قاسم در سال مالی جاری نسبت به سال گذشته، رشد قابل توجهی را داشته باشد.
رشد سود آوری قاسم نسبت به سال گذشته حتمی است

به گزارش می متالز، رضایی نایب رئیس هیات مدیره شرکت اقتصادی و خودکفایی آزادگان در سخنانی با اقتصاد بیدار به تشریح وضعیت و تبیین اهداف هلدینگ صنعتی مینو پرداختند؛ ایشان با اشاره به اینکه گروه صنعتی مینو دارای ۶ شرکت بورسی و ۸ شرکت غیر بورسی می باشد که هرکدام از این شرکتها صاحب سهامی از یکدیگر هستند، گفت: افزایش سرمایه در هرکدام از شرکتهای مجموعه بر سایر شرکت‌ها تاثیرگذار است و تا این لحظه با توجه به ماده ۳ دستورالعمل مراحل زمانی افزایش سرمایه شرکت های ثبت شده نزد سازمان بورس و اوراق بهادار پیرو اظهارنظر رسمی حسابرس و بازرس قانونی نسبت به گزارش توجیهی افزایش سرمایه هیات مدیره شرکت قاسم ایران رسما اعلام و در کدال منتشر شده است که بر این اساس افزایش سرمایه از مبلغ ۶۰۰ میلیارد ریال به مبلغ ۳ هزار و ۶۲ میلیارد و ۴۵۹ میلیون ریال از محل مازاد تجدید ارزیابی دارایی ها به منظور اصلاح ساختار مالی، کارآمد سازی دارایی ها، کاهش ریسک مالی سرمایه و بهبود نسبت مالکانه در دستور کار قرار گرفته است.

نایب رئیس هیات مدیره شرکت اقتصادی و خودکفایی آزادگان با بیان اینکه افزایش سرمایه غمینو بلامانع است، افزود: بر اساس رسیدگی های انجام شده در سازمان بورس مواردی حاکی از مغایرت با قوانین و مقررات در انتشار سهام شرکت صنایع غذایی مینو شرق ملاحظه نشده و افزایش سرمایه این شرکت با موضوع اصلاح ساختار مالی و با منبع تامین ۳۸۵ میلیارد و ۴۸۷ میلیون و ۹۰۱ هزار ریالی از محل مازاد تجدید ارزیابی دارایی ها و با رعایت قوانین و مقررات مربوطه بلامانع اعلام شد.

رضایی در ادامه ضمن تایید افزایش سرمایه ۳ هزار و ۳۱۹ میلیارد ریالی شرکت صنعتی مینو خرمدره اضهار داشت: در شرکت صنعتی مینو خرمدره نیز افزایش سرمایه از مبلغ ۱ هزار میلیارد ریال به مبلغ ۴ هزار و ۳۱۹ میلیارد ریال از محل مازاد تجدید ارزیابی دارایی ها توسط بازرس قانونی تایید شده است.

ایشان ادامه داد: علاوه بر این موارد، شرکت صنعتی پارس مینو نیز در دستور تجدید ارزیابی قرار گرفت که در نتیجه ی آن حسابرس و بازرس قانونی گزارش توجیهی افزایش سرمایه هیات مدیره شرکت مبنی بر لزوم افزایش سرمایه از مبلغ ۱۲۶۰ میلیارد ریال به مبلغ ۶۶۹۹ میلیارد و ۹۷۹ میلیون و ۱۱۷ هزار و ۹۶۸ ریال از محل مازاد تجدید ارزیابی دارایی ها را تایید کرده است.

نایب رئیس هیات مدیره شرکت اقتصادی و خودکفایی آزادگان ارتقا شرکت اقتصادی و خودکفایی آزادگان از تابلوی فرعی به بازار اول را تایید و اعلام کرد: حسابرس و بازرس قانونی شرکت اقتصادی و خودکفایی آزادگان گزارش توجیهی افزایش سرمایه هیات مدیره این شرکت را مبنی بر لزوم افزایش سرمایه از مبلغ ۵۰۰ میلیارد ریال به مبلغ ۷۰۰ میلیارد ریال از محل سود انباشته به منظور جلوگیری از خروج وجه نقد در قالب سود تقسیمی که ریسک نقدینگی و اصلاح ساختار مالی شرکت، افزایش نقدشوندگی سهام از طریق ارتقاء به بازار تابلوی فرعی بازار اول و رقیق شدن قیمت سهم تایید کرده است.

رضایی در خصوص زمان اجرایی شدن تجدیدارزیابی ها در شرکتهای نام برده گفت: مجامع عمومی این شرکت ها در دستور برنامه‌ریزی است و پس از تایید اعضا، مجمع عمومی هر کدام از این شرکت ها لازم الاجرا خواهد بود.

نایب رئیس هیات مدیره شرکت اقتصادی و خودکفایی آزادگان هدف گروه صنعتی مینو از خرید کارخانه تولید روغن متعلق به شرکت پرتو دانه خزر (سهامی خاص) در بهشهر را تولید روغن مصرفی و تکمیل زنجیره تامین مواد اولیه مورد نیاز در شرکت‌های تولیدی این گروه و همچنین تولید انواع روغن با هدف فروش دانست و ادامه داد: ارزش این کارخانه ۲ هزار میلیارد ریال و ظرفیت روزانه آن ۴۰۰ تن در انواع روغن است که ۱۰۰ درصد سهام آن توسط پنج شرکت اقتصادی و خودکفایی آزادگان(۶۸ درصد)، صنعتی مینو(۱۰ درصد)، پارس مینو(۱۰درصد)، قاسم ایران(۱۰درصد) و پارس گسترمینو (۲درصد) خریداری شده است.

ایشان ادامه داد: عرصه و عیان کارخانه، تمامی ابنیه احداثی، تاسیسات، امتیازات و انشعابات کارخانه و همچنین تجهیزات و ماشین آلات کارخانه توسط گروه صنعتی مینو خریداری شده اند. تولیدات این شرکت شامل انواع متفاوت روغن های سرخ کردنی و پخت و پز، شورتنینگ و مارگارین ها است و در حال حاضر جزء پنج عرضه کننده برتر در صنعت روغن نباتی می باشد.

رضایی ضمن اشاره به اینکه شرکت قاسم ایران بزرگترین شرکت پخش بورسی است، ادامه داد: در حال حاضر قاسم علاوه بر پخش صنعت غذایی، در بخش دارویی هم فعال بوده و پخش محصولات دارویی ۵۵ شرکت خصوصی و دولتی در حوزه دارو را برعهده دارد.

ایشان افزود: در گذشته شرکت پخش قاسم ایران تنها با شرکتهای عمومی کار میکرد و اکنون با اضافه شدن شرکت‌های خصوصی، توانسته با پخش محصولات بیشتر، پتانسیل خوبی را برای سودآوری به این شرکت اضافه کند.

رئیس هیات مدیره شرکت قاسم ایران در خصوص افزایش سرمایه این شرکت نیز گفت: تمامی کارها انجام شده و امیدواریم تا پایان سال این مهم اجرایی شود؛ همچنین با توجه به عملکرد ۶ و ۹ ماهه قاسم، با اصلاح قراردادها و اضافه شدن محصولات جدید در پخش میتوان مطمئن بود که میزان سودآوری قاسم در سال مالی جاری نسبت به سال گذشته، رشد قابل توجهی را داشته باشد.

عناوین برگزیده