تاریخ: ۰۹ فروردين ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۰:۱۴
بازدید: ۲۳۰
کد خبر: ۹۴۰۰۵
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی
پاسخ رئیس اتحادیه طلا و جواهر به یک سوال:

آیا حرفه‌ای‌ها وارد گود طلای آ‌بشده می‌شوند

می متالز - افراد غیرحرفه‌ای و خارج از صنف طلا و جواهر در بورس کالا سرمایه‌گذاری می‌کنند.
آیا حرفه‌ای‌ها وارد گود طلای آ‌بشده می‌شوند

به گزارش می متالز، محمد کشتی‌آرای رییس اتحادیه طلا و جواهر در رابطه با اقدام بورس‌کالا جهت صدور گواهی سپرده برای طلای آب شده و تاثیر آن بر بازار طلا و سکه گفت: این اقدام تاثیری بر بازار طلا، سکه و شاخص قیمت‌ها نخواهد داشت و موجب می‌شود اگر افراد غیرحرفه‌ای و مردم عادی که قصد سرمایه‌گذاری در معاملات خارج از چهارچوب بازار را دارند با اطمینان خاطر و بدون نگرانی از آینده دست به این اقدام زنند. 


وی ادامه داد: در فضای مجازی داد و ستد طلا به صورت آب شده و سکه انجام می‌شود و با توجه به اینکه این خرید و فروش‌ها مبنای قانونی و پایه و اساسی ندارند و برای کاهش نگرانی مردم از آینده سرمایه خود گواهی سپرده راه‌اندازی می‌شود، به نوعی اطمینان خاطر به سرمایه‌گذاران داده می‌شود که سرمایه‌شان امن بوده و حفظ خواهد شد.


کشتی‌آرای در خصوص ورود نقدینگی به بازار طلا اظهار کرد: حجم نقدینگی به سوی بازار طلا روانه نخواهد شد، سرمایه‌ها به دنبال سود منطقی و با اطمینان هستند، بازار طلا در گذشته این اطمینان را به سرمایه‌گذاران نداده که سودی از این بازار عایدشان می‌شود و این افراد کسانی بوده‌اند که در ۲ سال گذشته دچار ضرر و زیان شده‌اند و به نوعی می‌توان گفت چشم ترس شده‌اند و در این حوزه وارد نمی‌شوند و اگر کسی قصد ورود به این داد و ستد را داشته باشد باید ریسک نوسان آن را نیز بپذیرد.


رئیس اتحادیه طلا و جواهر در ادامه عنوان کرد: در این بازار، افراد حرفه‌ای بازار طلا و سکه و صراف‌ها و جواهرفروشان کشور شرکت نکرده و این افراد کار خود را دنبال می‌کنند، ورود به این بازار مخصوص افراد غیرحرفه‌ای و خارج از حوزه طلا و جواهر هست و بازار اطمینان خاطر لازم را به آن‌ها خواهد داد.


کشتی‌آرای در پایان خاطرنشان کرد: بورس کالا ارگانی هست که دست به هر داد و ستدی که در حوزه خود تعریف شده می‌زند و اگر امروز بازار به این سو گام برداشته شاید به موجب احساس نیاز برای ورود این محصولات بوده است.

عناوین برگزیده
محمدیاسر طیب‌نیا، مدیرعامل فولاد مبارکه در آیین امضای فاز اول قرارداد‌های احداث کارخانه تبدیل هماتیت به مگنتیت به روش RHF و پایلوت توسعه فناوری استحصال معادن کم‌عیار به روش بستر سیال (SMR):

فولاد مبارکه در حوزه تکنولوژی‌ها و فناوری‌های نوین می‌تواند یک دنبال‌کننده هوشمند باشد