تاریخ: ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۰:۰۸
بازدید: ۱۵۵
کد خبر: ۱۰۲۴۹۵
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
ذره‌بینی بر عملکرد صندوق سرمایه‌گذاری مشترک نقش جهان:

امواجی پُر از سهام شرکت‌های غیربنیادی!

می متالز - ترکیب دارایی‌های صندوق بر اساس آخرین اطلاعات مندرج در وب سایت این صندوق شامل ۸۸.۵ درصد سهام و حق تقدم سهام شرکت ها، ۱۱.۳۷ درصد وجه نقد و ۰.۱۳ درصد نیز سایر دارایی‌ها است.
امواجی پُر از سهام شرکت‌های غیربنیادی!

به گزارش می متالز، ماشین‌سازی اراک و بانک پاسارگاد به ترتیب با ۱۲ و ۸.۹درصد بیشترین درصد سرمایه‌گذاری از کل دارایی‌های این صندوق را تشکیل‌ داده‌اند.

این ارزش پس از لحاظ بازدهی کسب شده صندوق طی یک ماه گذشته لحاظ شده، در واقع، افزایش ارزش بیش از ۱.۷۰۰ میلیارد ریالی صندوق در یک ماه اخیر (تفاوت ستون یک و سوم جدول فوق)، از محل بازدهی کسب شده به میزان ۸۶ درصد ارزش صندوق در ماه گذشته و آورده ۱.۰۶۳ میلیارد ریالی جدید سرمایه گذاران محاسبه شده است.

میزان بازدهی کسب شده صندوق در بازه‌های زمانی مختلف به شرح زیر است:

ترکیب دارایی‌های صندوق بر اساس آخرین اطلاعات مندرج در وب سایت این صندوق شامل ۸۸.۵ درصد سهام و حق تقدم سهام شرکت ها، ۱۱.۳۷ درصد وجه نقد و ۰.۱۳ درصد نیز سایر دارایی‌ها است.

در بخش پرتفوی سهام شرکت، شرکت‌های مندرج در جدول زیر بیشترین سهام را دارند:

همان گونه که در جدول بالا مشاهده شد، ۴۷ درصد از سرمایه گذاری‌های صندوق در ۷ شرکت فوق صورت گرفته است.

البته لازم به ذکر است، جدول فوق بر اساس اطلاعات صورت پرتفوی فروردین ماه شرکت ارائه شده است و ممکن در روز‌های اخیر تغییراتی در آن صورت گرفته باشد.

با این حال، مشخص است که بدون در نظر گرفتن بانک پاسارگاد و تاپیکو، بخش مهمی از سرمایه‌گذاری‌های این صندوق در سهام شرکت‌های غیربنیادی و عمدتا سفته‌بازی صورت گرفته که می‌تواند در بازار‌های اصلاحی و نزولی ریسک سرمایه‌گذاری در این صندوق را افزایش دهد.

عناوین برگزیده