تاریخ: ۳۰ مرداد ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۹:۴۳
بازدید: ۲۲۴
کد خبر: ۱۲۴۳۰۲
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی

سرمایه‌گذاری یک هزار میلیارد تومانی طرح توسعه شرکت مس باهنر

می متالز - نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی گفت: در طرح توسعه فعالیت‌های شرکت مس شهید باهنر با حدود یک هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری جدید ظرف دو سال آینده مجموعه فعالیت‌های تولید این شرکت دو برابر افزایش می‌یابد و این اتفاق بزرگی است که برای این شرکت روی می‌‌دهد.
سرمایه‌گذاری یک هزار میلیارد تومانی طرح توسعه شرکت مس باهنر

به گزارش می متالز، محمدرضا پورابراهیمی در شورای عالی معادن استان کرمان اظهار داشت: در لزوم کمک به واحدهای تولیدی داخل استان که کار فرآوری را انجام می‌دهند اصلا شکی نیست و باید این کار انجام شود.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی بیان داشت: طرح توسعه فعالیت‌های شرکت مس شهید باهنر با توافقی که حدود ۴۰ روز قبل در کرمان با حضور مدیرعامل شستا انجام شد حدود یک هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری جدید ظرف دو سال آینده مجموعه فعالیت‌های تولید این شرکت دو برابر افزایش می‌یابد و این اتفاق بزرگی است که برای شرکت مس شهید باهنر روی می‌‌دهد.

پورابراهیمی تصریح کرد: برای اینکه چرخه زنجیره در کارخانه مس شهید باهنر کامل شود  نیاز به بخش معدن در آنها کاملا ضروری‌ست.

نماینده مردم کرمان در مجلس بیان داشت: شرکت مس شهید باهنر متعلق به سازمان تامین اجتماعی است و سازمان تامین اجتماعی بیش از ۵۰ میلیون نفر ذی‌نفع مستقیم و غیر مستقیم دارد و این مجموعه  یک نهاد عمومی است که در بورس حضور دارد.

 رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس عنوان کرد: پیشنهاد مشخص من این است که شورای معادن استان موافقت خود را برای اخذ مجوز سریع برای برگزاری مزایده محدود از شورای عالی معادن کشور در دستور کار بگذارد و دوم اینکه رئیس سازمان صمت به محض اینکه این مجوز با این موضوع و مفهوم کلی با این مضمون که کلیه واحدهای تولیدی فرآوری انجام می‌دهند، دسترسی به معادن آنها امکان‌پذیر باشد.

 محمد مهدی زاهدی نماینده مردم کرمان و راور در مجلس اظهار داشت: هرچه به  مس شهید باهنر کمک شود کمک به جهش تولید، اقتصاد پایدار، اشتغالزایی و کارآفرینی‌ست و حتی در دراز مدت می‌توانیم صادرات داشته باشیم.

 

امسال هزار میلیارد تومان حقوق دولتی در کرمان باید وصول شود

مهدی حسینی‌نژاد رئیس سازمان صمت اظهار کرد: از جمله قانون مالی معادن می‌توان به  تبصره ۶ ماده ۱۴ اشاره کرد که در این تبصره آمده هرچه حقوق دولتی در استان است جمع‌آوری و به خزانه واریز می‌شود.

حسینی‌نژاد افزود: همچنین طبق تبصره ۶ ماده ۱۴ قانون مالی معادن باید ۱۵ درصد حقوق دولتی که در استان جمع‌آوری می‌شود به خزانه واریز شد و به استان مربوطه بازگردد با اولویت شهرستان‌هایی که معدن در آن قرار دارد، هزینه شود.

رئیس سازمان صمت شمال کرمان عنوان کرد: طبق تبصره ۵ قانون مالی معادن یک فرصت استثنایی برای استانی مانند ما است که می تواند شورای معادن استان تا ۲۰ درصد از این حقوق دولتی را معافیت بدهد.

 وی تصریح کرد: بر اساس شورای معادن که به استناد ماده ۴۳ برنامه ششم بود از طریق شورای معادن از محل یک درصد در سال ۹۷ میزان ۱۲ و نیم میلیارد تومان از حقوق دولتی معادن به استان برگشت و در  زیر ساخت‌های استان هزینه شد.

حسینی‌نژاد ابراز داشت: در سال گذشته ۱۰۰ میلیارد تومان پیش‌بینی کردیم که ۸۰ میلیارد محقق شد  و از این مقدار بر اساس قانون بودجه ۴۴ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان به استان برگشت و در پروژه‌های عمرانی و زیرساختی استان هزینه شد.

وی بیان کرد: در سال ۹۷ میزان ۳۸۰ میلیارد تومان و سال قبل ۵۳۰ میلیارد تومان حقوق دولتی از معادن استان کرمان وصول شده  است.

رئیس سازمان صمت شمال کرمان خاطرنشان کرد: در چهار ماهه امسال ۹۵۰ میلیارد تومان وصولی بوده که طبق قانون از  ۱۵ درصد سهم استان و از ۳۸۰ میلیارد تومان حقوق دولتی؛ در سال ۹۷ باید ۵۵ میلیارد تومان، سال ۹۸، ۸۰ میلیارد تومان و در سال جاری ۱۵۰ میلیارد تومان به استان برگردد.

دبیر شورای عالی معادن استان کرمان افزود: باید بیش از یک هزار میلیارد تومان حقوق دولتی در سال جاری در استان کرمان وصول شود.

عناوین برگزیده