تاریخ: ۲۶ مرداد ۱۳۹۹ ، ساعت ۲۲:۰۲
بازدید: ۳۴۴
کد خبر: ۱۲۴۴۵۰
سرویس خبر : آهن و فولاد
مدیرعامل فولاد مبارکه اصفهان:

فروش فولاد مبارکه در سال جاری 11 درصد رشد کرد

می متالز - حمیدرضا عظیمیان، مدیرعامل فولاد مبارکه گفت: ایران با دسترسی به بازار 400 میلیون نفری منطقه، وجود ظرفیت‌های درونی، مانند معادن، راه‌های استراتژیک، ظرفیت‌های بسیار زیادی در حوزه‌های مختلف اقتصادی از جمله صنایع معدنی و به‌ویژه فولادسازی دارد و فشارهای خصمانه آمریکا در سه سال گذشته سبب شده رشد اقتصادی در کارنامه اقتصاد ایران منفی شود و بدنه تولید و صنعت کشور توانسته همچنان استوار باشد.
فروش فولاد مبارکه در سال جاری 11 درصد رشد کرد

به گزارش می متالز، حمیدرضا عظیمیان افزود: صنعت کشور در این سال‌ها نه تنها نیاز داخلی کشور را برآورده ساخت، بلکه محصولات خود را روانه بازارهای هدف صادراتی کرد و در دوره‌ای که فروش نفت عملا امکان‌پذیر نیست، برای کشور ارزآوری داشته است.
وی گفت: اقتصاد ایران اکنون در دوره رکود تورمی قرار دارد و آنچه در این دوره زمانی نیاز کشور است سرمایه‌گذاری‌های جدید و توسعه صنایع مولد و بالادستی است و صنعت کشور، با وجود ظرفیت‌های قابل توجه، نیاز به حمایت‌های جدی و اساسی دارد و امروز و در میانه تحریم‌ها، صنایع نیازمند حمایت مالی و ساختاری‌اند.
وی افزود: رفع انواع موانع تولید، مانند تسهیل شرایط تامین اجتماعی، مالیاتی، گمرکی و بانکی به نفع تولید و اشتغال بیشتر برای کشور، مقدم بر هر عملی است و جهش تولید، ایجاد اشتغال و کمک به معیشت مردم در گرو رفع موانع تولید است.
عظیمیان اظهار داشت: رسالت صنعت فولاد امروز کمک به افزایش رشد اقتصادی، حفظ اشتغال و به گردش درآوردن چرخ‌های اقتصاد ملی است و از این منظر، دوران حساسی پیش روی این صنعت قرار دارد.
وی گفت: برای اولین بار در تاریخ اقتصاد کشور، لوله‌های فولادی مناسب برای انتقال نفت ترش در کشور به کمک فولاد مبارکه و فولاد اکسین تولید شده است همین اقدام موجب صرفه‌جویی چندین میلیون دلاری در کشور شده و علاوه بر آن، صنعت فولاد را نیز از نظر فناوری تولید و تجربه ساخت، چندین گام به پیش رانده است.
همزمان، راه‌اندازی ابرپروژه نورد گرم شماره 2 نیز موفقیت بزرگ دیگری است که در کارنامه فولاد مبارکه و اساسا صنعت فولاد کشور به ثبت رسیده است و با راه‌اندازی این ابرپروژه ظرفیت تولید کلاف گرم فولاد مبارکه به 7/2 میلیون تن خواهد رسید و بر این اساس نه تنها از واردات بی‌نیاز خواهیم شد، بلکه امکان صادرات نیز خواهیم یافت و هم‌اکنون نیز بخشی از ورق‌های مورد نیاز صنایع خودروسازی، صنایع نفت و گاز و لوله‌سازی و لوازم خانگی در داخل تولید می‌شود. همچنین همزمان با افتتاح نورد گرم شماره 2، اشتغال قابل توجهی برای جوانان کشور ایجاد می‌شود.
عظیمیان گفت: خوشبختانه صنعت فولاد، به‌خصوص فولاد مبارکه، با قدرت مسیر توسعه را ادامه می‌دهد و در فروردین‌ماه امسال هم میزان فروش فولاد 11 درصد رشد کرد و حتی عملکرد سهام فولاد با بازدهی بیش از 240 درصدی در سال جاری همراه بوده است.

منبع: کیهان
عناوین برگزیده