تاریخ: ۰۴ شهريور ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۸:۰۴
بازدید: ۱۹۷
کد خبر: ۱۲۶۵۴۷
سرویس خبر : انرژی
رئیس تعمیرات برق و تهویه شرکت پتروشیمی ایلام:

طرح توسعه فیدرهای ۲۰ کیلوولت نصب و راه اندازی شد

می متالز - رئیس تعمیرات برق و تهویه شرکت پتروشیمی ایلام از نصب و راه‌اندازی طرح توسعه فیدرهای ۲۰ کیلوولت جدید نیروگاه پتروشیمی ایلام خبر داد.
طرح توسعه فیدرهای ۲۰ کیلوولت نصب و راه اندازی شد

به گزارش می متالز، حسین رمضانی نیاز واحدهای SRU و پلی‌پروپیلن و ناحیه‌ غیر صنعتی به تامین برق را عامل مهم خرید، نصب و راه‌اندازی این طرح عنوان کرد و گفت: با توجه به اینکه فضای کافی برای نصب فیدرهای معمولی وجود نداشت، خرید طرح فیدرهای نیمه گازی (GIS) از کشور آلمان در دستور کار قرار گرفت و پس از دو سال بدعهدی سازنده خارجی و نگهداری تابلوها در نیروگاه مجتمع، با دستان پرتوان نیروهای بومی کشور نصب و راه‌اندازی شد.

وی به سطح پایین اشغال فضای این طرح اشاره کرد و افزود: سازنده‌ی خارجی به دلیل شرایط تحریم حاضر به ارائه خدمات نصب و راه‌اندازی طرح نشد که کارشناسان فنی و بومی کشور با تکیه‌بر توان علمی و دانش فنی اقدام به نصب و پیش راه‌اندازی این تجهیز برقی کردند.

راه‌اندازی الفین سه توربین گازی

رئیس تعمیرات برق و تهویه شرکت پتروشیمی ایلام به مزایای استفاده از این طرح در نیروگاه مجتمع اشاره کرد و افزود: اجرای این طرح ریسک‌ نبود تامین برق پایدار در واحدهای الفین و سولفورزدایی را به صفر می‌رساند و همچنین این طرح پروسه ایجاد پست جدید را حذف و این تابلوها هزینه‌ تعمیرات را نسبت به تیپ‌های معمولی به حداقل می‌رساند.

رمضانی با بیان اینکه نیروگاه پتروشیمی ایلام شامل ۴ واحد ۲۵ مگاواتی توربین گازی هیتاچی است، افزود: اکنون ۲ توربین گازی در فاز اول و در فاز دوم و راه‌اندازی الفین سه توربین گازی در سرویس خواهد بود.

وی ادامه داد: از ۳۵ مگاوات برق تولیدی در فاز اول ۲۵ مگاوات برای نیازهای مجتمع و ۱۰ مگاوات نیز به شبکه توزیع برق سراسری تزریق می‌شود.

رئیس تعمیرات برق و تهویه شرکت پتروشیمی ایلام گفت: نیروگاه پتروشیمی ایلام با هدف تامین بخشی از نیاز شبکه برق سراسری در فصل تابستان و کمک به کاهش خاموشی برق و مصارف خانگی در سال ۹۴ به شبکه برق سراسری کشور متصل شد که در این مدت موجب کاهش خاموشی برق در استان ایلام شده است.

عناوین برگزیده