تاریخ: ۰۱ مهر ۱۳۹۹ ، ساعت ۲۲:۲۹
بازدید: ۲۰۴
کد خبر: ۱۳۲۱۲۵
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
دکتر غریب پور در آئین رونمایی از پروژه بومی‌سازی پژوهشی شبیه‌ساز رانندگی دامپتراک مطرح کرد:

ایمیدرو توجه خود را به حفظ سرمایه انسانی به عنوان با ارزش ترین منابع سازمانی متمرکز کرده است

می متالز - امروز آیین رونمایی از پروژه بومی‌سازی پژوهشی شبیه‌ساز رانندگی دامپتراک با حضور دکتر غریب پور در محل سایت سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران برگزار شد.
ایمیدرو توجه خود را به حفظ سرمایه انسانی به عنوان با ارزش ترین منابع سازمانی متمرکز کرده است

به گزارش می متالز، خداداد غریب‌پور رئیس هیات عامل ایمیدرو در ابتدا طی تقدیری از دست‌اندرکاران این پروژه عنوان کرد: بومی‌سازی و ساخت شبیه‌ساز رانندگی دامپتراک را به جامعه معدنی، دانشگاه‌های کشور و بخش خصوصی که این پروژه را انجام داده‌اند و همکارانم در ایمیدرو تبریک می‌گویم چراکه امروز شاهد موفقیت علمی در بخش معدن و صنایع معدنی کشور هستیم. موضوع شبیه‌سازی بسیار حائز اهمیت است زیرا بیش از ۵۰ درصد حوادث معادن روباز مربوط به موارد غیر ایمن و ترافیکی است با این اقدام طبق طرح شبیه‌سازی که توسط دانشگاه خواجه‌نصیرالدین طوسی ساخته شده تلفات و حوادث معدنی کاهش می‌یابد البته دانشگاه خواجه نصیر قبل از این طرح، در زمینه اتوبوس‌رانی هم شبیه‌سازی انجام داده و موفق عمل کرده بود.

رئیس هیات عامل ایمیدرو افزود: استراتژی ما در ایمیدرو تکیه‌بر ساخت داخل است چراکه در کشور ناگزیر به بومی‌سازی و ارتقاء تکنولوژی هستیم. در سال ۹۸ شاهد رشد ۳۰ درصدی در تولید بودیم و حوادث معدنی نیز زیر ۵ درصد بوده و ما در سازمان ایمیدرو به دنبال صفر کردن درصد این حوادث هستیم که این موضوع نیازمند آموزش، مهارت و تکنولوژی است و با بومی‌سازی میسر می‌شود. در فولاد قائنات نیز در زمینه بومی‌سازی تجهیزات اقداماتی انجام شده و امیدواریم در موعد مقرر به بهره‌برداری برسد. با ساخت پروژه‌های این‌چنینی نقش زیادی در کاهش این حوادث خواهیم داشت و ضریب تکرار و شدت حوادث را به حداقل خواهیم رساند.

به گفته دکتر غریب پور هدف‌گذاری ۵۰۰ میلیون دلاری برای بومی‌سازی در حوزه معدن در نظر گرفته شده تا در این زنجیره به ارزآوری بیشتری دست یابیم چراکه سال گذشته شاهد صادرات ۸ میلیارد دلاری در بخش معدن و صنایع معدنی بودیم.

معاون وزیر صمت ادامه داد: با افزایش اقدامات در حوزه ایمنی، بهره‌وری نیز افزایش پیدا می‌کند. در واقع ایمیدرو به دنبال کیفی سازی تولید و فکر جان پرسنل است. ایمیدرو توجه خود را به حفظ سرمایه انسانی به‌عنوان باارزش‌ترین منابع سازمانی متمرکز کرده است.

عناوین برگزیده