تاریخ: ۲۷ مهر ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۱:۰۳
بازدید: ۱۳۷
کد خبر: ۱۳۷۵۰۲
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

گل‌گهر در تولید کنسانتره آهن اول شد

می متالز - میزان تولید کنسانتره آهن شرکت‌های بزرگ در ۶ ماه نخست امسال، ۴ درصد افزایش یافت و از ۲۴.۶ میلیون تن عبور کرد.
گل‌گهر در تولید کنسانتره آهن اول شد

به گزارش می متالز، ۹ شرکت بزرگ تولیدکننده کنسانتره سنگ‌آهن از ابتدای فروردین تا پایان شهریور، ۲۴ میلیون و ۶۲۱ هزار و ۶۹۰ تن محصول تولید کردند. این رقم در مدت مشابه سال گذشته، ۲۳ میلیون و ۷۴۴ هزار و ۱۰۲ تن بود. در این میان، شرکت معدنی و صنعتی گل‌گهر با تولید ۸ میلیون و ۱۱۲ هزار و ۹۷۷ تن، رتبه اول تولید کنسانتره آهن را به خود اختصاص داده و شرکت‌های چادرملو با ۵ میلیون و ۵۴۱ هزار و ۱۶۹ تن و توسعه معادن و صنایع معدنی خاورمیانه با ۳ میلیون و ۳۷۴ هزار و ۷۹۶ تن در رتبه‌های دوم و سوم تولید کنسانتره قرار گرفتند.
 

قطب بزرگ اقتصادی و صنعتی

شرکت معدنی و صنعتی گل‌گهر، میزبان عضو کمیسیون فرهنگی و کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی و هیات همراه بود. حسین میرزایی، نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون فرهنگی و کمیسیون اصل ۹۰ مجلس و هیات همراه، با حضور در شرکت معدنی و صنعتی گل‌گهر از قسمت‌های مختلف این شرکت و برخی پروژه‌های در دست اجرا بازدید کردند.
 بازدید از معدن شماره یک، خطوط تولیدی کنسانتره و کارخانه گندله‌سازی و ابرپروژه انتقال آب خلیج‌فارس و مخزن ۴۵ هزار مترمکعبی گل‌گهر، بخشی از برنامه میرزایی در شرکت معدنی و صنعتی گل‌گهر بود. 

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون فرهنگی و کمیسیون اصل ۹۰ مجلس در این بازدید از اقدامات انجام شده در شرکت گل‌گهر در سال جهش تولید اظهار رضایت کرد. 
او با بیان اینکه منطقه گل‌گهر یکی از قطب‌های بزرگ اقتصادی و صنعتی کشور به‌شمار می‌رود، هرگونه اقدام توسعه‌ای و دستیابی به رکوردهای تولید در این شرکت را باعث شکوفایی اقتصاد و صنعت کشور دانست.
 

اهدای ۲ دستگاه ونتیلاتور

حمایت‌های شرکت معدنی و صنعتی گل‌گهر از دانشکده علوم پزشکی سیرجان در راستای مقابله با بیماری کرونا و کمک به سلامت شهروندان، کماکان ادامه دارد. در راستای عمل به مسئولیت‌های اجتماعی شرکت گل‌گهر و اقدامات این شرکت در مقابله با بیماری کرونا و کمک به سلامت شهروندان سیرجانی، این شرکت در تازه‌ترین اقدام خود و در ادامه کمک‌های قبلی، ۲ دستگاه ونتیلاتور (تنفس مصنوعی) دیگر به دانشکده علوم پزشکی سیرجان اهدا کرد. رئیس و قائم‌مقام دانشکده علوم پزشکی سیرجان در نشستی با حضور قائم‌مقام و معاون مالی و اقتصادی شرکت معدنی و صنعتی گل‌گهر، ضمن دریافت این ۲ دستگاه ونتیلاتور، از تلاش‌های مدیرعامل مجموعه گل‌گهر، جمشید ملارحمان و هیات‌مدیره شرکت بابت حمایت‌های مالی و تجهیزاتی در مقابله با کرونا در شهرستان سیرجان تقدیر و تشکر کردند. 
گفتنی است از زمان آغاز شیوع بیماری کرونا تاکنون، ۸ عدد دستگاه ونتیلاتور توسط شرکت معدنی و صنعتی گل‌گهر به بیمارستان‌های امام رضا (ع) و دکتر غرضی سیرجان و بیمارستان بردسیر اهدا شده است.
 

همکاری در حوزه مدیریت بحران

در راستای کمک بنگاه‌های بزرگ اقتصادی استان کرمان در حوزه مدیریت بحران استان، مراسم رسمی ایمن‌سازی مناطق جمعیتی محروم و عملیات لایروبی رودخانه شور آغاز شد. 
مراسم رسمی ایمن‌سازی مناطق جمعیتی محروم و عملیات ساماندهی و لایروبی رودخانه شور شهرستان جیرفت و سایر رودخانه‌های اولویت‌دار استان با همکاری شرکت معدنی و صنعتی گل‌گهر و در راستای کمک بنگاه‌های بزرگ اقتصادی استان کرمان در حوزه مدیریت بحران استان با حضور معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کرمان آغاز شد. 

پیش از این نیز با کمک شرکت معدنی و صنعتی گل‌گهر در ۳ منطقه جنوب استان، عملیات ساماندهی و لایروبی و برنامه‌ریزی برای کانالیزه کردن رودخانه‌ها برای جلوگیری از سیلاب‌های همیشگی منطقه انجام شد.
 همچنین ماشین‌آلات لازم ازسوی شرکت معدنی و صنعتی گل‌گهر فراهم شده تا رودخانه‌هایی که سیلاب آنها، روستاهای زیادی را درگیر می‌کند در ۲ منطقه رودبارجنوب و قلعه‌گنج، لایروبی و ساماندهی شوند.
 

سخن پایانی

ماموریت شرکت معدنی و صنعتی گل‌گهر نقش‌آفرینی فعال در آینده صنعت کشور با تامین سنگ‌آهن و فولاد مورد نیاز در راستای توسعه‌ پایدار است. شرکت معدنی و صنعتی گل‌گهر بر این باور است که توسعه اقتصادی پایدار کشور منوط به تامین و مصرف کالای استراتژیکی چون فولاد است و شرکت گل‌گهر می‌تواند در این مسیر نقشی فعال و اثرگذار داشته باشد.
چشم‌انداز گل‌گهر در افق ۱۴۰۰ به این صورت تعریف شده که پیشرو در تولید سنگ‌آهن و فولاد با کسب بیشترین ارزش افزوده در زنجیره ارزش با ایجاد ظرفیت لازم برای تولید ۲۴ میلیون تن کنسانتره، ۲۱ میلیون تن گندله و ۵ میلیون تن فولاد باشد.

منبع: صمت
عناوین برگزیده