تاریخ: ۱۴ آبان ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۴:۰۴
بازدید: ۲۳۷
کد خبر: ۱۴۰۷۹۴
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

اعلام آمادگی صنایع و معادن استان کرمان برای سپردن کارهای بزرگ در این حوزه به جهاددانشگاهی

می متالز - سرپرست جهاددانشگاهی استان کرمان به همراه رییس مجمع نمایندگان استان کرمان و عضو کمیسیون اقتصادی در مجلس شورای اسلامی با طیبی رییس جهاددانشگاهی کشور دیدار و گفت‌وگو کردند.
اعلام آمادگی صنایع و معادن استان کرمان برای سپردن کارهای بزرگ در این حوزه به جهاددانشگاهی

به گزارش می متالز، سرپرست جهاددانشگاهی استان کرمان به همراه رییس مجمع نمایندگان استان کرمان و عضو کمیسیون اقتصادی در مجلس شورای اسلامی با طیبی رییس جهاددانشگاهی کشور دیدار و گفت‌وگو کردند.

“شهباز حسن‌پور” رییس مجمع نمایندگان استان کرمان در این نشست با اشاره به رهنمودهای مقام معظم رهبری در خصوص پتانسیل های بخش معدن برای رشد و توسعه اقتصادی کشور گفت: بدون شک و بنا به گفته مقام معظم رهبری معادن جایگزین خوبی برای اقتصاد نفت محسوب می‌شود و برای به شکست کشاندن طرح‌های دشمن نیاز به حمایت ویژه از بخش معدن داریم.

حسن پور اظهار کرد: هم ‌اکنون در راستای رونق بخشی به تولید و جهش تولید در بخش معدن هماهنگی خوبی بین مجلس و وزارت صمت و شرکت‌های معدنی وجود دارد و امیدواریم بر پایه این تعامل امسال تولید معادن جهش ویژه‌ای داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه معادن مطابق با برنامه ششم توسعه باید پیشران تولید و توسعه اقتصادی کشور باشند گفت: در این راستا باید از تمام ظرفیت‌های معدنی کشور استفاده کنیم.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: امیدواریم با هماهنگی بین بخشی در سال جهش تولید شاهد تأمین یک‌سوم ارز موردنیاز کشور از سوی بخش صنایع معدنی کشور باشیم.

نماینده مردم سیرجان و بردسیر در مجلس شورای اسلامی در پایان با اعلام آمادگی صنایع و معادن استان برای سپردن کارهای بزرگ در این حوزه به جهاددانشگاهی، گفت: قطعا با استفاده از ظرفیت های ملی جهاددانشگاهی شاهد انجام کارهای ارزشمندی در حوزه صنایع و معادن در سطح استان کرمان و کشور خواهیم بود.

وی خاطر نشان کرد: انتظار ما از جهاددانشگاهی این است در موضوع فولاد ورود کند و در امر مسائل دانش بنیان و بومی سازی قطعات در کنار فولادسازان باشد.

“محمدرضا طیبی” رییس جهاددانشگاهی کشور نیز در ادامه این نشست مشترک در مورد دستاوردهای جهاد کشور در زمینه نصب غبارگیرها و ESP ها در مس خاتون آباد و … اشاره کرد.

رییس جهاددانشگاهی ضمن اشاره به همکاری‌های قبلی جهاددانشگاهی با ایمیدرو در زمینه سیستم‌های غبارگیری منطقه سرچشمه و نیز بهینه‌سازی دستگاه‌های غبارگیری منطقه خاتون‌آباد که دارای معضلات زیست‌محیطی بوده است، اظهار کرد: همکاری ما با این سازمان بیشتر در زمینه تجهیزات بود. این در حالی است که با توجه به زمینه کاری زیادی که در این حوزه وجود دارد استراتژی مشترک ما و ایمیدرو استفاده از دانش فنی خودمان است و معتقدیم اگر صنایع صاحب فناوری نباشد رقابت سخت خواهد بود.

وی به بومی سازی و کسب فناوری مته های حفاری، کسب فناوری سیستم نمک زدایی و طراحی و ساخت بازوی بارگیری نفت خام در اسکله جزیره خارک، بومی سازی فناوری الکتروموتورهای دور متغیر (VFD) برای ایستگاه تلمبه خانه شهر ری و طراحی و ساخت دکل های حفاری خشکی و دستگاه لوله مغزی سیار اشاره کرد.

طیبی با اشاره به اینکه در جهاددانشگاهی ظرفیت‌های مختلفی از جمله پژوهشکده فرآوری مواد معدنی و سایر پژوهشکده‌ها وجود دارد خاطر نشان کرد: سابقه کاری ما در زمینه تجهیزات موفقیت‌آمیز بوده و در این خصوص سیستم‌های غبارگیر صنعتی ما در صنایع معدنی مورد استفاده هستند ضمن آنکه جهاددانشگاهی برنامه ویژه ای در حوزه صنایع و معادن در استان کرمان دارد و هدف ما توسعه علم و فناوری جهت افزایش بهره وری در این حوزه است.

در ادامه این نشست “مهدی بازمانده” سرپرست جهاددانشگاهی استان کرمان، از برنامه ها و اهداف جهاددانشگاهی گفت: ایجاد مرکز تحقیقات معدن و صنایع معدنی در جهت شناسایی فناوری های نوین موجود در این حوزه، توسعه علم و فناوری های نوین در زمینه فرآوری مواد معدنی، ارائه خدمات مشاوره به معادن و صنایع، استحصال عناصر نادر خاکی و با ارزش از باطله های کارخانه های فرآوری از جمله فرآوری مجدد آهن و عناصر با ارزش از باطله های کارخانه های فرآوری آهن گل‌گهر، ایجاد واحد مهندسی معکوس و بومی سازی قطعات و تجهیزات معدنی و صنعتی و تربیت و پرورش نیروی متخصص از برنامه های ویژه جهاددانشگاهی استان کرمان است.

وی اعلام کرد: همواره مدل ما شناسایی مشکلات و نیازها و انجام علمی و تحقیقاتی پروژه ها براساس نیازهای استان و کشور است و در این زمینه از همه امکانات فنی، دانشی و تخصصی و نیروی انسانی خود در سراسر کشور استفاده خواهیم کرد.

عناوین برگزیده