تاریخ: ۰۲ بهمن ۱۳۹۹ ، ساعت ۲۳:۰۵
بازدید: ۷۳
کد خبر: ۱۵۵۸۴۶
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
در جریان بازدید میدانی کمیسیون صنایع مجلس از استان مرکزی مطرح شد:

بلااستفاده ماندن ظرفیت تولیدی آذرآب با وجود دارا بودن ماشین آلات و تجهیزات به روز و منحصر به فرد

می متالز - اعضای کمیسیون صنایع و معادن مجلس در جریان بازدید از آذرآب پای درد و دل مدیران این واحد تولیدی نشستند.
بلااستفاده ماندن ظرفیت تولیدی آذرآب با وجود دارا بودن ماشین آلات و تجهیزات به روز و منحصر به فرد

آذراب

به گزارش می متالز، اعضای کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی امروز(پنجشنبه، 2 بهمن ماه) در جریان نظارت میدانی بر استان مرکزی وارد شهر اراک شدند.

آیت الله دری نجف آبادی نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک در جریان بازدیدهای نظارتی کمیسیون صنایع و معادن از واحدهای صنعتی، گفت: باید استراتژی مشخصی برای فعالیت های صنعتی تعریف شده و واگذاری و خصوصی سازی این واحدها به افرادی باشد که کفایت، توانایی و شایستگی لازم را داشته باشند. با تحقق این مهم واگذاری ها با موفقیت انجام می شود و تجربه سال های گذشته تکرار نخواهد شد.

براساس این گزارش  اعضای کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی از واحد تولیدکننده دکل برق بازدید کرده و در جریان مسائل و مشکلات تولیدکنندگان قرار گرفتند.

همچنین اعضای کمیسیون صنایع و معادن مجلس از فرایند تولید بزرگترین تولیدکننده انواع کمباین بازدید کردند.

لازم به ذکر است اعضای کمیسیون صنایع و معادن مجلس از نزدیک درجریان روند تولید در صنعت کمباین سازی قرار گرفتند.

براساس این گزارش شرکت کمباین سازی ایران اولین و بزرگترین تولید کننده انواع کمباین و تنها تولید کننده کمباین برنج در کشور به شمار می رود.

در ادامه نظارت میدانی کمیسیون صنایع و معادن مجلس از واحدهای صنعتی و معدنی استان مرکزی، این کمیسیون از شرکت آذرآب بازدید کرده و در جریان چالش ها و معضلات این واحد تولیدی قرار گرفتند.

گفتنی است کارخانه آذرآب در حوزه تولید برج های پالایشگاهی و بویلرهای نیروگاهی فعال است اما در سال های اخیر به دلیل معضل مالکیتی پس از خصوصی سازی از ظرفیت این واحد تولیدی کاسته شده است.

براساس گزارش مدیران آذرآب این واحد تولیدی با وجود دارا بودن ماشین آلات و تجهیزات به روز و منحصر به فرد تاکنون نتوانسته پروژه های کافی و مناسب را به دست گیرد چرا که با مشکلاتی نظیر عدم صدور ضمانتنامه ارزی از سوی بانک مرکزی روبه رو است.

لازم به ذکر است در حال حاضر حدود 1500 کارگر در این واحد تولیدی مشغول به کار هستند.

عناوین برگزیده
محمدیاسر طیب‌نیا، مدیرعامل فولاد مبارکه در آیین امضای فاز اول قرارداد‌های احداث کارخانه تبدیل هماتیت به مگنتیت به روش RHF و پایلوت توسعه فناوری استحصال معادن کم‌عیار به روش بستر سیال (SMR):

فولاد مبارکه در حوزه تکنولوژی‌ها و فناوری‌های نوین می‌تواند یک دنبال‌کننده هوشمند باشد