تاریخ: ۰۴ مرداد ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۲:۵۵
بازدید: ۳۰۴
کد خبر: ۲۱۹۹۷۲
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

رشد ۳ هزار واحدی شاخص بورس در ۴ ماه گذشته

‌می‌متالز - از ابتدای امسال تا پایان تیرماه طی ۷۷ روز معاملاتی، شاخص بورس با ۳هزار و ۵۷۰واحد افزایش، معادل ۰.۲۷ درصد رشد کرد.

به گزارش می‌متالز، از ابتدای امسال تا پایان هفته گذشته تعداد ۴۹۹ میلیارد و ۴۹۲ میلیون انواع اوراق بهادار به ارزش ۳۸۲۶ هزار و ۴۳۶ میلیارد ریال در بیش از ۵۱ میلیون و ۴۲۹ هزار و ۲۵۹ دفعه طی ۷۹ روز معاملاتی در بورس اوراق بهادار مورد معامله قرار گرفت.

این درحالی است که تعداد ۴۹ میلیارد و ۱۶۵ میلیون واحد از صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله در بورس تهران به ارزش کل بیش از ۹۰۱ هزار و ۲۵۹ میلیارد ریال نیز در این مدت مورد معامله قرار گرفته است.

این گزارش می‌افزاید: شاخص بورس نیز در این ۷۹ روز با ۳ هزار و ۵۷۰ واحد افزایش، معادل ۰.۲۷ درصد رشد کرد و در پایان هفته گذشته به رقم یک میلیون و ۳۱۱ هزار و ۲۷۸ واحد رسید. شاخص کل هموزن نیز در این مدت با ۳۶ هزار و ۷۳۲ واحد کاهش، معادل ۸.۳۵ درصد افت کرد و رقم ۴۰۳ هزار و ۶۹ واحد را به نمایش گذاشت.

شاخص بازار اول هم در این مدت با ۸ هزار و ۸۲۵ واحد افزایش در این مدت به رقم ۹۷۷ هزار و ۹۲۵ واحد و شاخص بازار دوم با ۱۵ هزار و ۱۸۷ واحد کاهش به عدد ۲ میلیون و ۵۸۷ هزار و ۵۶۱ واحد رسیدند که به این ترتیب شاخص بازار اول با ۰.۹۱ درصد رشد و شاخص بازار دوم با ۰.۵۸ درصد افت همراه شدند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

عناوین برگزیده