تاریخ: ۰۴ مرداد ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۲:۴۱
بازدید: ۲۳۶
کد خبر: ۲۲۰۱۳۸
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

تداوم روند مثبت بورس در اولین روز کاری مرداد

‌می‌متالز - شاخص کل بورس اوراق بهادار با افزایش ۱۲۱۱۳ واحدی معادل ۰.۹۲ درصد به یک میلیون و ۳۲۳ هزار و ۴۲۰ واحد رسید. همچنین در فرابورس شاخص کل با رشد ۲۱۸ واحدی به ۱۹ هزار و ۲۶۷ واحد رسید.

به گزارش می‌متالز، امروز تالار شیشه‌ای، در معاملات اولین روز کاری هفته (دوشنبه چهارم مردادماه ۱۴۰۰)، شاهد ادامه روند صعودی اکثر شاخص‌های منتخب بود. به گونه‌ای که شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با افزایش ۳۰۶۸ واحدی معادل ۰.۹۲ درصد به رقم ۳۳۵ هزار و ۲۷۰ واحد رسید.

شاخص کل هم وزن نیز، با رشد ۱۰۰۳ واحدی معادل ۰.۲۵ درصد، عدد ۴۰۴ هزار و ۷۷ واحد را به نمایش گذاشت. شاخص قیمت (هم وزن) نیز با افزایش ۶۳۶ واحدی به رقم ۲۵۶ هزار و ۲۷۶ واحد رسید.

همچنین شاخص سهام آزاد شناور، ۸۳۲۰ واحد افزایش را رقم زد و به سطح یک میلیون و ۷۶۴ هزار واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول با ۱۷۱۹۸ واحد افزایش به رقم ۹۹۵ هزار و ۱۳۵ واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز، با ۱۹۴۰ واحد کاهش همراه بود و عدد دو میلیون و ۵۸۵ هزار واحد را به نمایش گذاشت.
تداوم روند مثبت بورس در اولین روز کاری مرداد
بر اساس این گزارش، در معاملات امروز بورس تهران، نماد‌های معاملاتی کگل، فولاد، کچاد، وامید، ومعادن و شپدیس با بیشترین افزایش، تاثیر مثبت در برآورد شاخص کل بورس داشتند. در مقابل، نماد‌های معاملاتی وسرضوی، شستا و تاپیکو، بیشترین تاثیر منفی را در روند نزولی نماگر کل بورس داشتند.

با پایان فعالیت بازار سرمایه در اولین روز کاری هفته، معامله‌گران بورس ۶ میلیارد و ۶۰۴ میلیون برگه بهادار و سهام را در قالب ۶۶۶ هزار و ۱۱۷ نوبت معامله و به ارزش ۵۵ هزار و ۵۷۸ میلیارد ریال داد و ستد کردند.

در بازار امروز، بیشترین افزایش قیمت متعلق به نماد ومعادن (توسعه‌معادن‌وفلزات) ۵.۸۲ درصد رشد و پس از آن، نماد‌های کدما، خپویش، شاراک، جم پیلن و وبشهر بود. همچنین نماد معاملاتی وسکرشا (س. سهام عدالت استان کرمانشاه) با ۴.۹۶ درصد، بیشترین کاهش قیمت را داشت و پس از آن نیز، نماد‌های حفاری، وسگلستا، حتوکا، شپاکسا، سبجنو و سشمال قرار گرفتند.

منبع: شبکه خبری اقتصاد و بانک ایران (ایبنا)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده