تاریخ: ۰۴ مرداد ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۱:۴۰
بازدید: ۳۰۱
کد خبر: ۲۲۰۱۰۴
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

رشد ۱۲ هزار واحدی شاخص پس از تعطیلی ۶ روزه بورس

‌می‌متالز - شاخص بورس در جریان معاملات امروز بازار سرمایه با رشد ۱۲هزارواحدی روبرو شد.

‌می‌متالز، در جریان دادوستد‌های امروز بازار سرمایه بیش از ۶ میلیارد و ۶۰۳ میلیون سهم و حق‌تقدم به‌ارزشی بالغ بر ۵ هزار و ۵۵۷ میلیارد تومان در بیش از ۶۶۶ هزار نوبت مورد دادوستد قرار گرفت و شاخص بورس با رشد ۱۲ هزار و ۱۰۸ واحدی در ارتفاع یک‌میلیون و ۳۲۳ هزار و ۴۱۵ واحد قرار گرفت.

بیشترین اثر مثبت بر دماسنج بازار سهام در روز جاری به نام نماد‌های معاملاتی شرکت‌های معدنی و صنعتی گل گهر، فولاد مبارکه اصفهان و معدنی و صنعتی چادرملو شد و در مقابل شرکت‌های سرمایه‌گذاری سهام عدالت استان خراسان جنوبی، سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی و سرمایه‌گذاری نفت و گاز و پتروشیمی تامین با افت خود مانع افزایش بیشتر نماگر بازار سهام شدند.

شاخص‌های اصلی بازار سرمایه هم روزی مثبتی را پشت‌سر گذاشتند؛ به‌طوری که شاخص قیمت (وزنی ــ ارزشی) ۳۰۶۷ واحد، کل (هم‌وزن) ۱۰۰۳ واحد، قیمت (هم‌وزن) ۶۳۶ واحد، آزاد شناور ۸۳۱۸ واحد و شاخص بازار اول ۱۷۱۹۸ واحد رشد و شاخص بازار دوم ۱۹۶۱ واحد افت کردند.

بر اساس این گزارش، در بازار‌های فرابورس ایران هم با معامله ۲ میلیارد و ۷۴ میلیون ورقه به‌ارزش ۱۷ هزار و ۷۲۴ میلیارد تومان در ۳۳۱ هزار نوبت، شاخص فرابورس (آیفکس) ۲۱۸ واحد رشد کرد و در ارتفاع ۱۹ هزار و ۲۶۷ واحد قرار گرفت.

در این بازار هم امروز بیشترین اثر مثبت بر شاخص فرابورس به نام نماد‌های معاملاتی بیمه پاسارگاد، پتروشیمی زاگرس و سنگ آهن گهر زمین شد و در مقابل شرکت‌های صنعتی مینو، سرمایه‌گذاری صبا تامین و فرآورده‌های غذایی و قند چهارمحال بیشترین اثر منفی را بر این شاخص به نام خود ثبت کردند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده