تاریخ: ۰۴ مرداد ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۳:۲۷
بازدید: ۲۷۲
کد خبر: ۲۱۹۹۷۹
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

رشد ۵ هزار واحدی شاخص بورس در هفته‌ای که گذشت

‌می‌متالز - شاخص بورس در هفته‌ای که گذشت با ۵هزار و ۷۸۲واحد افزایش، معادل ۰.۴۴درصد رشد کرد.

به گزارش می‌متالز، در جریان معاملات بازار سرمایه در هفته گذشته طی ۳ روز معاملاتی تعداد ۲۲ میلیارد و ۲۰۰ میلیون انواع اوراق بهادار به ارزش ۱۷۵ هزار و ۷۷۱ میلیارد ریال در بیش از ۲ میلیون و ۲۴۷ هزار و ۹۰۸ دفعه مورد معامله قرار گرفت که به ترتیب ۳۸.۹، ۴۰ و ۶۹ درصد کاهش را نسبت به هفته قبل‌تر (که ۵ روز معاملاتی داشت) تجربه کردند.

این درحالی است که تعداد ۱۷۵۶ میلیون واحد از صندوق‌های سرمایه گذاری قابل معامله در بورس تهران به ارزش کل بیش از ۳۰ هزار و ۷۰۲ میلیارد ریال نیز در هفته گذشته مورد معامله قرار گرفت که به ترتیب با ۱۶.۵۱ و ۱۰.۳۸ درصد افت همراه شدند.

این گزارش می‌افزاید: شاخص بورس در پایان معاملات هفته منتهی به ۳۱ تیرماه با ۵ هزار و ۷۸۲ واحد افزایش، معادل ۰.۴۴ درصد رشد کرد و به رقم یک میلیون و ۳۱۱ هزارو ۲۷۸ واحد رسید و شاخص کل هموزن نیز با یک هزار و ۴۵۸ واحد افزایش، معادل ۰.۳۶ درصد رشد کرد و رقم ۴۰۳ هزار و ۶۹ واحد را به نمایش گذاشت.

شاخص بازار اول هم در این مدت با ۹۸۴ هزار و ۴۶۹ واحد افت به رقم ۹۷۷ هزار و ۹۲۵ واحد و شاخص بازار دوم با ۲۸ هزار و ۸۱ واحد رشد، به عدد ۲ میلیون و ۵۸۷ هزار و ۵۶۱ واحد رسیدند که به این ترتیب شاخص بازار اول با ۰.۱۰ درصد افت و شاخص بازار دوم با ۱.۱۰ درصد رشد همراه شدند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

عناوین برگزیده