تاریخ: ۰۵ مرداد ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۲:۰۷
بازدید: ۵۵۲
کد خبر: ۲۲۰۳۵۵
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

در مجمع کماسه چه گذشت؟ / طرح انتقال شرکت به محل جدید در چه مرحله ایست؟

‌می‌متالز - مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت تامین ماسه ریخته گری در نوبت دوم با حضور سهامداران، نماینده سازمان بورس، نماینده موسسه حسابرسی و بازرس قانونی و ناظرین به ریاست عالیشوندی به صورت حضوری و آنلاین برگزار گردید.

به گزارش می‌متالز، مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت تامین ماسه ریخته گری در نوبت دوم با حضور سهامداران، نماینده سازمان بورس، نماینده موسسه حسابرسی و بازرس قانونی و ناظرین به ریاست  عالیشوندی به صورت حضوری و آنلاین برگزار گردید.

برزویی مدیرعامل شرکت گزارشی از فعالیت شرکت در خصوص سال مالی منتهی به ۳۰ اسفند ۱۳۹۹ به صورت زیر ارائه دادند:


جایگاه شرکت در صنعت ریخته گری:


این شرکت اولین تولید کننده ماسه ریخته گری در کشور هم از نظر قدمت و هم از نظر مقدار تولید و فروش ماسه ریخته گری می‌باشد.

از نظر دارا بودن معادن از نظر کیفیت، بهترین معادن تولید ماسه ریخته گری را به دلیل خردایش کم و در نتیجه گرد گوشه بودن ماسه در اختیار داشته و با حجم فروش معادل مبلغ ۵۵۱.۷۲۴ میلیون ریال و مقدار ۲۰۲.۴۲۶ تن در حدود ۲۵ درصد بازار مصرف را در اختیار دارد.


اقدامات صورت گرفته در سال ۱۳۹۹:


افزایش تولید به میزان ۵ درصد و فروش به میزان ۷ درصد محصولات.
تعمیرات اساسی خط تولید.
ترمیم انبار‌های محصولات.
خرید ۵ دستگاه کامیون.
اخذ اسناد شرکت به صورت تک برگی.


عملکرد مالی شرکت:


درآمد حاصل از فروش محصولات در سال ۱۳۹۹ برابر با ۵۷۲.۰۲۴ میلیون ریال بوده که نسبت به سال قبل به میزان ۷۲ درصد افزایش داشته است. اهم دلایل این افزایش مربوط به افزایش نرخ فروش محصولات و همچنین افزایش مقدار فروش بوده است.

در بخش بهای تمام شده کالای فروش رفته در سال ۱۳۹۹ به ازای هر تن محصول ۱.۶۴۰.۹۰۰ ریال بوده که نسبت به دوره مشابه هر تن ۹۷۵.۰۴۲ ریال، حدود ۶۸ درصد برای هر تن افزایش داشته است که عمدتا ناشی از افزایش سطح عمومی قیمت‌ها در تمامی سطوح بوده است.

سایر درآمد‌های غیرعملیاتی مبلغ ۱۵۵.۴۸۸ میلیون ریال شامل مبلغ ۱۱۰.۸۵۹ میلیون ریال سود حاصل از خرید و فروش سهام در بورس اوراق بهادار و مبلغ ۲.۹۶۴ میلیون ریال سود سهام و مبلغ ۵.۳۹۵ میلیون ریال مربوط به سایر درآمد‌های غیر عملیاتی بوده است.

در مجموع سود خالص شرکت ۲۶۴.۶۳۴ میلیون ریال بوده که نسبت به سال مالی قبل ۱۰۶ درصد رشد داشته و به ازای هر سهم سود ۱.۲۰۳ ریالی را محقق کرده است.

در مجمع کماسه چه گذشت؟ / طرح انتقال شرکت به محل جدید در چه مرحله ایست؟

در ادامه گزارش حسابرس و بازرس قانونی قرائت شد که در خصوص بند ۴ در رابطه با عدم رعایت استاندارد‌های حسابداری در خصوص اندازه گیری سرمایه گذاری‌های جاری به روش اقل بهای تمام شده و خالص ارزش فروش عنوان شد: عدم اخذ ذخیر در این خصوص کنترل ریسک مالیات بوده است. چنانچه در سال ۱۴۰۰ نیاز به اخذ ذخیره باشد شرکت اقدامات لازم را انجام خواهد داد.

در خصوص بند ۶ در رابطه دعوی یک نفر از اهالی محل کارخانه واقع در فیروزکوه مبنی بر ابطال سند مالکیت بخشی از زمین‌های شرکت به متراژ ۴۰.۰۰۰ متر مربع عنوان شد: این مورد ۲ پرونده بوده که در خصوص پرونده ۱۵ هزار متری رای دادگاه به نفع شرکت صادر شده است. در خصوص پرونده دوم رای تجدید نظر هنوز مشخص نشده است و شرکت مراتب اعتراض خود را به دادگاه تجدید نظر اعلام کرده است.

سوالات مطرح شده در مجمع:


طرح انتقال شرکت به محل جدید در چه مرحله ایست؟ مقدمات تغییر کاربری در سال گذشته صورت گرفته، اما به دلیل معارضات و بحث میراث فرهنگی به تاخیر افتاده است. زمین‌های کارخانه ۲۴ هکتار بوده که حدود ۵.۵ هکتار آن معارض شخصی و ۲ هکتار نیز میراث فرهنگی معارض می‌باشد. زمین‌های جدید ۲۰ هکتار و اجاره به شرط تملیک می‌باشد. هزینه انتقال کارخانه حدود ۲۵۰ میلیارد تومان می‌باشد.

در انتها به ازای هر سهم ۱۰۰ ریال سود تقسیم گردید، موسسه حسابرسی سامان پندار به عنوان بازرس قانونی و حسابرس شرکت و موسسه حسابرسی داریا روش به عنوان بازرس علی البدل انتخاب گردید.

منبع: نبض بورس

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده