تاریخ: ۱۹ آبان ۱۳۹۷ ، ساعت ۱۰:۳۴
بازدید: ۱۵۵
کد خبر: ۲۲۰۴۲
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
در نشست تخصصی نمایشگاه کانمین مطرح شد:

بخش معدن و صنایع معدنی، ظرفیت جدی برای تولید و سرمایه گذاری دارد

می متالز - قائم مقام ایمیدرو گفت: بخش معدن و صنایع معدنی، ظرفیت جدی برای تولید و سرمایه گذاری دارد و یکی از راهکارهای محرومیت زدایی در کشور محسوب می شود.
بخش معدن و صنایع معدنی، ظرفیت جدی برای تولید و سرمایه گذاری دارد

به گزارش می متالز، اردشیر سعد محمدی در نمایشگاه کانمین طی نشست تخصصی با نام منطقه گرایی و معدنکاری سبز با نگاهی به چالش های محیط زیستی صنایع استرتژیک و معادن کوچک با بیان این مطلب اظهار داشت: در بخش معدن و صنایع معدنی، هدف تولید فولاد، مس، سرب و غیره نیست بلکه اینها نعمات خداوندی است و ابزاری در دست بشر برای فراهم سازی ارتزاق افراد است.
وی ادامه داد: اگر با این منظر به موضوع نگاه کنیم، هیچ کس حق ندارد شرایط تخریب محیط زیست را فراهم کند.
سعدمحمدی تصریح کرد: واقعیت این است که درجه حرارت زمین رو به افزایش است و یخ ها در حال آب شدن است و درنتیجه، تخریب محیط زیست را به وجود آورده است.
وی ادامه داد: خوشبختانه متولیان بخش معدن در کشور با رویکرد در پیش گرفته، شرایط خوبی را در راستای ارتزاق افراد جامعه را فراهم می کنند.
قائم مقام ایمیدرو با بیان اینکه در همه کشورها، بخش معدن یک مدیریت محسوب می شود، اظهار داشت: بخش بیشتر مسائل زیست محیطی شهرها در کنترل مدیریت معادن نیست در حالی که اگر مدیریت این حوزه را به یک ساختار تعریف شده بسپاریم، بسیاری از این مشکلات رفع می شود.
سعدمحمدی خاطرنشان کرد: در کشور بیش از ۱۰ هزار فقره پروانه معدنی وجود دارد که حدود ۶۰ درصد آن فعال است، گفت: اما میزان تولید موارد معدنی به ۴۰۰ میلیون تن نمی رسد و ۵۰ درصد آن مربوط به سنگ لاشه و مصالح ساختمانی است.
وی افزود: با وجود شرایط موجود، ظرفیت رشد بسیاری در این بخش وجود دارد که برای این منظور نزدیکی با سیستم های متولی امر باید بیشتر شود.
سعدمحمدی با تکیه بر ۲موضوع توسعه بخش معدن و صنایع معدنی گفت: آموزش هدفمند برای دستیابی به شرایط بهتر و آشنایی با تکنیک های روز دنیا به لحاظ دانش برای توسعه این بخش ضروری است.
وی ادامه داد: خانه معدن می تواند به عنوان برنامه ریز موضوع آموزش را اجرا کند. اعتقاد، برنامه ریزی، آموزش و وارد کردن تکنیک ها می تواند موجب توسعه بخش معدن و صنایع معدنی شود.

منبع: معدن 24
عناوین برگزیده