تاریخ: ۱۱ مرداد ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۳:۰۸
بازدید: ۵۸۸
کد خبر: ۲۲۱۲۴۵
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

احراز هویت ۱۱۲ هزار سهامدار در تیرماه در سامانه سجام

‌می‌متالز - تازه‌ترین آمار‌های منتشر شده از سوی شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه نشان می‌دهد که در تیر ماه سال جاری ۱۱۲ هزار و ۲۶۳ احراز هویت در سامانه سجام صورت گرفته است.

به گزارش می‌متالز، بر اساس اطلاعات گزارش ماهانه شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه در تیر ماه امسال، تعداد ۸۹ هزار و ۱۲۰ ثبت نام از سوی سرمایه‌گذاران حاضر در بازار سرمایه در سامانه «سجام» صورت گرفته و تعداد احراز هویت شده‌ها نیز با عبور از ۱۱۲ هزار سهامدار در این ماه به ۱۱۲ هزار و ۲۶۳ مورد رسیده است.

بر اساس آمار منتشر شده، در خرداد ماه امسال نیز تعداد ثبت نام در سامانه «سجام» ۷۶ هزار و ۲۱۴ و تعداد احراز هویت شده‌ها نیز ۱۰۱ هزار و ۱۶۵ مورد بوده است.

۵ استان پیشتاز در ثبت نام در «سجام»

همچنین بر اساس این گزارش تعداد نفرات ثبت نام شده در سامانه «سجام» در چهارمین ماه بهار به تفکیک هر استان حاکی از آن است که ۵ استان «تهران با ۱۸ هزار و ۸۸۰ مورد، اصفهان با ۶ هزار و ۳۸۷ مورد، خوزستان با ۶ هزار و ۲۵۳ مورد، کرمان با ۶ هزار و ۲۲۷ مورد و خراسان رضوی با ۵ هزار و ۷۸۹ مورد» در صدر بیشترین ثبت نام شده‌ها در کل کشور قرار دارند.

۵ استان با کم‌ترین ثبت نام در «سجام»

از سویی دیگر، ۵ استان «ایلام با ۵۵۵، کهکیلویه و بویراحمد با ۵۶۴، چهارمحال و بختیاری با ۶۵۲، خراسان جنوبی با ۶۷۰ و سمنان با ۷۰۲ مورد» در انتهای لیست کمترین ثبت نام شده‌های در بین سایر استان‌ها قرار دارند.

سامانه سجام «سامانه جامع ثبت اطلاعات مشتریان»، برای الکترونیک کردن و خودکار کردن فرآیند جمع آوری و مدیریت اطلاعات مشتریان است و عملیاتی شدن این سامانه باعث افزایش دقت، سرعت و بهره‌وری در زمینه جمع آوری اطلاعات و ارائه خدمات عمومی و مهم‌تر از همه، یکپارچگی سامانه‌های اطلاعاتی شده است.

منبع: بورس امروز

عناوین برگزیده