تاریخ: ۱۸ مرداد ۱۴۰۰ ، ساعت ۰۹:۲۴
بازدید: ۲۸۳
کد خبر: ۲۲۱۹۹۵
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

پیش‌بینی قیمت طلا امروز ۱۸مرداد + آخرین قیمت طلا و سکه

‌می‌متالز - روز شنبه، سکه‌بازان در واکنش به سقوط حدودا ۴۰دلاری اونس طلا، به یک‌باره در موقعیت فروش قرار گرفتند و قیمت فلز گرانبهای داخلی تا محدوده ۱۱میلیون و ۸۰هزار تومانی ریزش کرد.

به گزارش می‌متالز، در روزی که دلار رشد قیمت را تجربه کرد، سکه امامی نیز از فاز نزولی خارج شد و توانست به بالای مرز مهم ۱۱میلیون و ۲۰۰هزار تومان بازگردد. روز یکشنبه اسکناس آمریکایی ۱۰۰هزار تومان افزایش قیمت را به ثبت رساند و به بهای ۱۱میلیون و ۲۵۰هزار تومان رسید. صعود سکه در روز یکشنبه تا حدودی انتظارات افزایشی را در بازار تقویت کرد.

سکه‌بازان امیدوارند که روز دوشنبه اونس طلا نیز در بازار‌های جهانی، معاملات خود را افزایشی آغاز کند و از این طریق، به افزایش ارزش فلز گرانبهای داخلی کمک کند. برخی از تحلیلگران فنی باور داشتند که در صورت برگشت اونس طلا به کانال هزار و ۸۰۰دلاری، سکه می‌تواند عبور از محدوده مقاومتی ۱۱میلیون و ۳۴۰هزار تومان را مورد آزمون قرار دهد.

روز شنبه، سکه‌بازان در واکنش به سقوط حدودا ۴۰دلاری اونس طلا، به یک‌باره در موقعیت فروش قرار گرفتند و قیمت فلز گرانبهای داخلی تا محدوده ۱۱میلیون و ۸۰هزار تومانی ریزش کرد. با این حال، در همان روز به تدریج خریداران به بازار بازگشتند و در نهایت در ساعات پایانی روز شنبه و در معاملات پشت خطی، فلز گرانبهای داخلی به بالای مرز ۱۱میلیون و ۲۰۰هزار تومان بازگشت. حرکت صعودی دلار عامل اصلی جسارت سکه‌بازان بود.

اوج‌گیری سکه

ارزش هر سکه طرح جدید در روز یکشنبه همزمان با افزایش نرخ دلار و همچنین رونق تقاضا در معاملات دلار و سکه افزایش داشت، اما در این بین افت نرخ اونس طلا در معاملات بازار جهانی مانعی برای صعود هر‌چه بیشتر این فلز گرانبها در روز گذشته شد. به این ترتیب بهای هر قطعه سکه به ۱۱ میلیون و ۲۵۰ هزار تومان افزایش یافت. بر این اساس گفته می‌شود که همزمان با شروع رسمی کار دولت سیزدهم، بازار طلا و سکه با افزایش تقاضا مواجه شد، عمده این رونق‌ها و هیجانات برگرفته از انتظارات مردمی برای به سرانجام رسیدن مذاکرات برجامی توسط دولت جدید و همچنین روند آینده نرخ ارز بوده است، لذا بسیاری از سرمایه‌گذاران معتقدند این بازار در بلندمدت سودآور است، اما در این برهه زمانی باید در انجام معاملات به ریسک بازار توجه ویژه‌ای داشت.

طلا در انتظار مسیریابی

اعلام آمار جدید اشتغال برای دلار آمریکا مثبت بود و بالا رفتن ارزش دلار بر طلا نتیجه معکوسی داشته است. صعود شاخص‌دلار به کانال ۹۲ واحدی، برای طلا به معنای آن است که به سطح پایین‌تر برمی‌گردد. به گفته کارشناسان پس از ریزش روز جمعه، قیمت طلا اکنون در منطقه خطر قرار دارد. این فلز ارزشمند ممکن است از سطح ۱۷۵۰ دلار اندکی حمایت دریافت کند، اما اگر این سطح قیمت شکسته شود، قیمت‌ها ممکن است تا مرز روانی مهم ۱۷۰۰ دلار عقب‌نشینی کند. انتظار می‌رود طلا در مسیر نزولی نوسانات زیادی را شاهد باشد و طی این مدت فروش‌ها در بازار نیز با قوت بیشتری ادامه یابد. در هفته جاری آمار اقتصاد کلان همچنان نقش مهمی در مسیر قیمت طلا خواهد داشت. بعضی از این آمار شامل شاخص‌های تورم از جمله گزارش شاخص قیمت مصرفی در روز چهارشنبه و شاخص قیمت تولیدکننده در روز پنج‌شنبه منتشر می‌شوند.

منبع: تجارت نیوز

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده