تاریخ: ۲۴ مرداد ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۱:۱۱
بازدید: ۳۷۰
کد خبر: ۲۲۲۸۷۶
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

پیش‌بینی قیمت طلا امروز ۲۴مرداد + آخرین قیمت طلا و سکه

‌می‌متالز - در پی صعود طلای جهانی در انتهای روز جمعه، با بازگشایی بازارها، سکه توانست روند صعودی خود را حفظ کند و در بالای کانال ۱۱ میلیون و ۳۵۰ هزار تومان قرار بگیرد.

به گزارش می‌متالز، در پی صعود طلای جهانی در انتهای روز جمعه، با بازگشایی بازارها، سکه توانست روند صعودی خود را حفظ کند و در بالای کانال ۱۱ میلیون و ۳۵۰ هزار تومان قرار بگیرد. این مساله موجب شد خریداران با قدرت فعالیت خود را در بازار ادامه دهند و سکه تا ۱۱ میلیون و ۷۳۰ هزار تومان پیشروی کند. تحلیل‌گران فنی باور دارند در صورتی که فلز گران‌بهای داخلی همچنان بالای محدوده ۱۱ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان معامله شود، احتمال نزول برای آن کم خواهد بود.

طلای جهانی نیز هفته‌ای پرفراز و فرود را تجربه کرد. فلز زرد در روز دوشنبه، در آغاز هفته با رسیدن اخبار امیدوارکننده اشتغال ایالات‌متحده و رسیدن نرخ بیکاری به ۴/ ۵ درصد، طی دو روز نزدیک به ۱۰۰ دلار ریزش کرد و به کانال هزار و ۷۰۰ دلار رسید. اما داده‌های اقتصادی پیچیده و متناقض برای ایالات متحده، سیگنال‌های متفاوتی را برای سرمایه‌گذاران ایجاد کرده است.

رسیدن شاخص قیمت مصرف‌کننده و اعلام نرخ تورم ۴/ ۵ درصدی سالانه ماه جولای که البته از پیش‌بینی‌ها پایین‌تر بود، باعث داغ‌تر شدن انتظارات تورمی سرمایه‌گذاران شد. همین اتفاق موجب شد فلز زرد در روز جمعه دوباره روند صعودی خود را در پیش بگیرد و با رشدی ۲ درصدی و ۲۷ دلاری، به مرز کانال هزار و ۷۸۰ دلاری برسد. این افزایش به علت عقب‌نشینی احساسات مصرف‌کنندگان ایالات متحده در اثر کاهش نگرانی‌ها برای کاهش زودهنگام برنامه خرید اوراق قرضه فدرال رزرو رخ داد. دلار آمریکا نیز در پی این اتفاقات کاهشی شد که توانست جذابیت طلا را برای سرمایه‌گذاران تقویت کند. دلار سبز آمریکایی در روز جمعه ۵/ ۰ درصد از ارزش خود و کانال ۹۳ واحدی را از دست داد.

تحلیل‌گران فنی برای طلای جهانی مقاومت هزار و ۷۸۹ دلار را می‌بینند و معتقدند در صورتی که فلز زرد بتواند این مقاومت را در هفته آینده به صورت قوی پشت‌سر بگذارد، سرمایه‌گذاران می‌توانند اهداف هزار و ۸۱۸ و هزار و ۸۴۵ دلاری را در آینده‌ای نه چندان دور برای طلا متصور باشند. اما در صورتی که این فلز گران‌بها با باز شدن مجدد بازار جهانی طلا نتواند روند صعودی خود را حفظ کند، چشم سرمایه‌گذاران به ناحیه مهم مقاومتی هزار و ۷۴۱ دلاری خواهد بود.

در صورت از دست رفتن این ناحیه حمایتی هدف دیگر آن می‌تواند هزار و ۶۸۰ دلار باشد. اما به نظر تحلیل‌گران روند رشد طلا در میان‌مدت عملی خواهد شد. اما تحلیل‌های فنی برای روند بلندمدت طلا خوش‌بین نیستند. در آخرین نظرسنجی سایت کیتکو برای پیش‌بینی روند قیمتی طلا در هفته آینده، از میان ۱۵ تحلیل‌گر وال‌استریت که در این نظرسنجی شرکت کردند، ۶۲ درصد از آن‌ها هفته بعد را برای طلا صعودی پیش‌بینی کردند. همچنین در میان ۹۱۴ تحلیل‌گر و فعال غیرحرفه‌ای در بازار، ۵۷ درصد انتظار رشد را برای طلا در هفته آینده داشتند. جیم وایکوف، تحلیل‌گر ارشد فنی در این سایت گفت که بازگشت طلا از پایین‌ترین سطح دو ماه اخیر از روز یکشنبه موجب شد بازار تا حد قابل قبولی به ثبات برسد و به نظر می‌رسد تا مدتی (هر چند کوتاه) در این محدوده قیمتی معامله شود.

منبع: تجارت نیوز

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده