تاریخ: ۲۰ مرداد ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۱:۰۳
بازدید: ۳۰۱
کد خبر: ۲۲۲۵۱۵
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
اصلاح دستورالعمل حاکمیت شرکتی رقم می‌زند؛

عملکرد قانونمندتر و منظم‌تر شرکت‌های بورسی و فرابورسی

‌می‌متالز - شرکت‌های پذیرفته شده در بورس و فرابورس با ابلاغ دستورالعمل حاکمیت شرکتی، عملکردی قانونمندتر داشته و ساختار‌های نظارت و هدایت شرکت‌ها منظم‌تر خواهد شد.

به گزارش می‌متالز، رییس اداره نظارت بر حسابرسان معتمد و گزارشگری مالی سازمان بورس و اوراق بهادار با اشاره به بحث اصلاح دستورالعمل حاکمیت شرکتی برای شرکت‌های بورسی و فرابورسی گفت: پیگیری برای اصلاح دستورالعمل حاکمیت شرکتی در حال انجام است و از سال‌های گذشته تاکنون برای اجرای آن گام‌های مهمی برداشته شده است.
سید مصطفی علوی در این باره اظهار کرد: اصلاح این دستورالعمل در راستای حمایت از حقوق سرمایه‌گذاران، سهامداران خرد و سایر ذی‌نفعان بازار سرمایه، پیشگیری از وقوع تخلفات و نیز ساماندهی و توسعه برای بازاری شفاف موثر خواهد بود.
او افزود: براساس این دستورالعمل، شرکت‌های پذیرفته شده در بورس و فرابورس عملکردی قانونمندتر داشته و ساختار‌های نظارت و هدایت شرکت‌ها منسجم‌تر خواهد شد. این موضوع به شکل‌گیری ساختاری مناسب در راستای حمایت از سهامداران خرد در آینده نزدیک می‌انجامد.
رییس اداره نظارت بر حسابرسان معتمد و گزارشگری مالی با بیان اینکه در حال حاضر کارگروهی در مدیریت نظارت بر ناشران سازمان بورس، تجارب کشور‌های پیشرو در این حوزه را بررسی و اصلاحات لازم را انجام داده، اشاره کرد که در این راستا نظرات خبرگان و ناشران نیز دریافت خواهد شد تا این دستورالعمل اثربخشی بیشتری داشته باشد و با اجرای کامل و دقیق آن شفافیت بیشتری ایجاد شود.

منبع: پایگاه خبری بازار سرمایه ایران (سنا)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده