تاریخ: ۰۹ شهريور ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۳:۰۰
بازدید: ۲۸۲
کد خبر: ۲۲۵۰۷۵
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

شاخص کل بورس کانال ۱.۵ میلیون واحدی را از دست داد

‌می‌متالز - شاخص کل بورس اوراق بهادار با کاهش ۲۷۸۱۰ واحدی معادل ۱.۸۲ درصد به یک میلیون و ۴۹۶ هزار و ۹۹۷ واحد رسید. همچنین در فرابورس شاخص کل با افت ۱۵۱ واحدی به ۲۱ هزار و ۹۶۰ واحد رسید.

به گزارش می‌متالز، امروز تالار شیشه‌ای در معاملات چهارمین روز کاری هفته (سه شنبه نهم شهریورماه ۱۴۰۰)، شاهد ادامه روند نزولی اکثر شاخص‌های منتخب بود. به گونه‌ای که شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با کاهش ۶۹۴۳ واحدی معادل ۱.۸۲ درصد به رقم ۳۷۳ هزار و ۵۳۶ واحد رسید.

شاخص کل هم وزن نیز، با افت ۷۴۶۶ واحدی، عدد ۴۴۶ هزار و ۸۹۳ واحد را به نمایش گذاشت. شاخص قیمت (هم وزن) نیز با کاهش ۴۷۱۱ واحدی به رقم ۲۸۱ هزار و ۹۹۲ واحد رسید.

همچنین شاخص سهام آزاد شناور، ۳۲۹۳۴ واحد کاهش را رقم زد و به سطح یک میلیون و ۷۴۱ هزار واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول با ۲۰۹۹۷ واحد کاهش به رقم یک میلیون و ۱۳۸ هزار واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز، با ۵۴۰۷۱ واحد کاهش همراه بود و عدد ۲ میلیون و ۸۸۱ هزار واحد را به نمایش گذاشت.

بر اساس این گزارش، در معاملات امروز بورس تهران، نماد‌های معاملاتی فارس، شستا، پارسان، فولاد، فملی و شپنا با بیشترین کاهش، تاثیر منفی در روند نزولی شاخص کل بورس داشتند. در مقابل، نماد‌های معاملاتی میدکو، شبندر و کگل، بیشترین تاثیر مثبت را در برآورد نماگر کل بورس داشتند.

با پایان فعالیت بازار سرمایه در چهارمین روز کاری هفته، معامله‌گران بورس ۱۴ میلیارد و ۲۲۸ میلیون برگه بهادار و سهام را در قالب یک میلیون و ۲۰۲ هزار نوبت معامله و به ارزش ۱۲۰ هزار و ۷۶۵ میلیارد ریال داد و ستد کردند.

در بازار امروز، بیشترین افزایش قیمت متعلق به نماد کحافظ (کاشی وسرامیک حافظ) با ۴.۹۹ درصد رشد و پس از آن، نماد‌های شسپا، وتوس، کرازی و ساربیل بود. همچنین نماد معاملاتی فنورد (نوردوقطعات فولادی) با ۴.۸۱ درصد، بیشترین کاهش قیمت را داشت و پس از آن نیز، نماد‌های دتماد، وبشهر، فاذر و نمرینو قرار گرفتند.

منبع: شبکه خبری اقتصاد و بانک ایران (ایبنا)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده