تاریخ: ۰۹ شهريور ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۵:۴۴
بازدید: ۲۴۶
کد خبر: ۲۲۵۱۰۷
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

گزارش بازار بورس امروز سه شنبه ۹شهریور ماه ۱۴۰۰/کاهش ۲۷ هزار و ۸۱۰ واحدی شاخص کل بورس

‌می‌متالز - ادامه روند نزولی در بازار سرمایه باعث شد شاخص کل بورس که بعد از مدت‌ها توانسته بود از مرز یک میلیون و ۵۰۰ هزار واحد گذر کند، دوباره به کانال یک میلیون و ۴۰۰ هزار واحد عقب‌گرد داشته باشد.

به گزارش می‌متالز، شاخص کل بورس امروز با ۲۷ هزار و ۸۱۰ واحد نزول تا رقم یک میلیون و ۴۹۶ هزار واحد کاهش یافت. شاخص کل با معیار هم وزن هم ۷۴۶۶ واحد کاهش یافت و به رقم ۴۴۶ هزار و ۸۹۳ واحد را ثبت کرد.

معامله‌گران این بازار یک میلیون معامله به ارزش ۱۲۰ هزار و ۷۶۵ میلیارد ریال انجام دادند.

از بین نماد‌های بورسی ۱۱۰ نماد مثبت و ۲۷۶ نماد منفی بوده‌اند و صنایع پتروشیمی خلیج فارس، سرمایه گذاری تامین اجتماعی، گسترش نفت و گاز پارسیان، فولاد مبارکه اصفهان و ملی صنایع مس ایران نسبت به سایر نماد‌ها بیشترین تاثیر منفی و در مقابل توسعه معادن و صنایع معدنی خاورمیانه نسبت به سایر نماد‌ها بیشترین تاثیر مثبت را روی بورس گذاشتند.

در آن سوی بازار سرمایه شاخص کل فرابورس هم که توانسته بود کانال ۲۲ هزار واحد را فتح کند با ۱۵۱ واحد کاهش به کانال ۲۱ هزار واحد عقب‌گرد کرد و در رقم ۲۱ هزار و ۹۶۰ واحد ایستاد.

در این بازار ۵۹۷ هزار معامله به ارزش ۷۰ هزار و ۵۱۵ میلیارد ریال انجام شد.

در بازار فرابورس ۹۹ نماد مثبت و ۱۵۰ نماد منفی بودند که از میان این نماد‌ها فولاد هرمزگان جنوب و صنعتی مینو نسبت به سایر نماد‌ها بیشترین تاثیر مثبت و سرمایه گذاری مالی سپهر صادرات، پتروشیمی تندگویان، سرمایه گذاری صبا تامین، پلیمر آریاساسول و پتروشیمی مارون نسبت به سایر نماد‌ها بیشترین تاثیر منفی را روی فرابورس گذاشتند.

منبع: بورس امروز

عناوین برگزیده