تاریخ: ۱۳ شهريور ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۷:۵۸
بازدید: ۱۹۲
کد خبر: ۲۲۵۶۷۶
سرویس خبر : مسکن و ساختمان
پاک فطرت:

وعده ساخت سالانه یک میلیون واحد مسکونی دست‌یافتنی است

‌می‌متالز - عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اجرای قانون جهش تولید و تامین مسکن با اراده و همت مسوولان امکان پذیر است، گفت: وعده ساخت سالانه یک میلیون واحد مسکونی بدیهی است که دشواری‌های دارد، اما دست‌یافتنی است.

به گزارش می‌متالز، علیرضا پاک فطرت، در رابطه با قانون جهش تولید و تامین مسکن گفت: تجربه نشان داده که اگر حداقل ۵۰ درصد برنامه و طرحی در یک بازه زمانی مشخص، اجرایی شود آن پروژه موفقیت نسبی داشته است. از این رو اگر حتی نیمی از برنامه ساخت سالانه یک میلیون واحد مسکونی یعنی تولید ۵۰۰ هزار واحد مسکونی نیز اجرایی شود؛ تا حدودی موفق بوده ایم وباید در ادامه مسائل رفع شود.

وی ادامه داد: علی رغم بالا بودن ساخت تعداد یک میلیون واحد مسکونی پیش بینی شده در قانون جهش تولید و تامین مسکن و موانع گسترده پیش روی این پروژه عظیم؛ هدفی دست یافتنی است. برخی افراد ساخت این تعداد واحد مسکونی را به دلیل ناتوانی در تامین مصالح ساختمانی و هزینه‌های مختلف آرمانی و دور از دسترس می‌دانند، در حالی که اگر به سمت صنعتی سازی ساختمان حرکت کنیم هزینه‌های ساخت و مقدار مصالح ساختمانی کاهش چشمگیری خواهد داشت.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه شعار ساخت سالانه یک میلیون واحد مسکونی با اراده و همت مسوولان امکان پذیر است، تصریح کرد: اگر از ظرفیت بخش‌های خصوصی برای ساخت واحد‌های مسکونی وعده داده شده استفاده کنیم، این رقم دست یافتنی خواهد بود، ضمن اینکه بنیاد مسکن نیز مسوولیت ساخت سالانه ۲۵۰ هزار واحد مسکونی را بر عهده گرفته است. بر اساس قانون جهش تولید وتامین مسکن زمینه ساخت مسکن تسهیل می‌شود.

منبع: خبرگزاری مجلس شورای اسلامی (خانه ملت)

عناوین برگزیده