تاریخ: ۲۰ شهريور ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۱:۰۸
بازدید: ۲۳۳
کد خبر: ۲۲۷۰۷۴
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
رئیس سازمان صمت گلستان خبر داد

رشد ۳۰ درصدی صادرات استان گلستان طی ۵ ماهه اول سال جاری

‌می‌متالز - رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گلستان در جلسه کمیته پایش تجارت خارجی استان گلستان گفت: طی ۵ ماهه نخست سالجاری صادرات استان گلستان نسبت به مدت مشابه سال قبل رشدی ۳۰ درصدی داشته است.

به گزارش می‌متالز، حسین طلوعیان در جلسه کمیته پایش تجارت خارجی استان گلستان که با حضور دستگاه‌ها و ارگان‌های عضو در محل سالن جلسات سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گلستان برگزار گردید، گفت: طی ۵ ماهه نخست سال جاری ۲۲۱۰۰۰ تن کالا به ارزش ۵۸ میلیون دلار از استان گلستان صادر شده است که از نظر وزنی ۱۲۶ درصد و از نظر ارزشی ۳۰ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد داشته است.
وی بیان کرد: صادرات استان به ۲۵ کشور انجام شده که کشور‌های ترکمنستان، عراق، قزاقستان، بلغارستان و افغانستان مهمترین مقاصد صادراتی گلستان در این مدت بوده اند.
به گفته طلوعیان پلی استایرن، پنیر، سیمان، ید، لوله‌های آهنی، خرما، رنگ و رب گوجه‌فرنگی اقلام عمده صادراتی استان بوده است.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گلستان با اشاره به روابط تجاری استان با کشور‌های همسایه بعنوان مهمترین مقاصد صادراتی گلستان گفت: با ورود کشور‌های دیگر به بازار کشور‌های همسایه استان و افزایش رقبا، شرایط برای صادرات استان به این کشور‌ها سخت‌تر شده است و لازم است با تصمیمات ملی و استانی شرایط را برای صادرات تجار و بازرگانان استان به این کشور‌ها تسهیل نمائیم.

منبع: شاتانیوز

عناوین برگزیده