تاریخ: ۲۱ شهريور ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۶:۳۸
بازدید: ۱۴۹
کد خبر: ۲۲۷۲۴۶
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی مطرح کرد:

افزایش ارزش پول ملی به کمک بازار سرمایه

‌می‌متالز - بازار سرمایه می‌تواند ضمن کمک به تولید کشور و رونق دادن آن، برای اقتصاد ملی و افزایش ارزش پول ملی بسیار موثر باشد و از تورم پیشگیری کند.

به گزارش می‌متالز، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: افزایش حجم نقدینگی معایب بسیاری برای اقتصاد کشور داشته و می‌تواند تورم در بسیاری از حوزه‌ها را رقم بزند به طوری که حجم نقدینگی بالا می‌تواند زندگی مردم را با چالش‌های بسیاری مواجه کند بنابراین بهتر است بازار سرمایه این حجم از نقدینگی‌ها را به سمت تولید هدایت کند.

محمد صفایی دلویی ادامه داد: بازار سرمایه می‌تواند ضمن کمک به تولید کشور و رونق دادن آن، برای اقتصاد ملی و افزایش ارزش پول ملی بسیار موثر بوده و از تورم پیشگیری کند.

نماینده مردم گناباد و بجستان در مجلس اعلام کرد: مجلس شورای اسلامی تاکنون از برنامه‌های سازمان بورس و اوراق بهادار حمایت کرده به طوری که در بحث مربوط به طرح مالیات بر عایدی سرمایه، با حذف مالیات از بورس، مردم را تشویق کردیم تا سرمایه خود را وارد بازار سرمایه کنند.

وی خاطر نشان کرد: اگر تیم اقتصادی جدید بتوانند بازار سرمایه را به درستی مدیریت کنند، در آینده‌ای نزدیک شاهد حضور گسترده مردم در این بازار هستیم.

منبع: پایگاه خبری بازار سرمایه ایران (سنا)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده