تاریخ: ۲۴ شهريور ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۷:۰۱
بازدید: ۱۶۵
کد خبر: ۲۲۸۰۷۹
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
در جلسه هیات سرمایه‌گذاری خارجی؛

۲ میلیارد دلار طرح سرمایه‌گذاری خارجی تصویب شد

‌می‌متالز - ۶۸ طرح سرمایه‌گذاری خارجی معادل مبلغ دو میلیارد دلار در دویست و پنجاه و یکمین جلسه هیات سرمایه گذاری خارجی تصویب شد.

به گزارش می‌متالز، دویست و پنجاه و یکمین جلسه هیأت سرمایه‌گذاری خارجی با حضور اعضای هیأت سرمایه گذاری خارجی در محل سازمان سرمایه‌گذاری و کمک‌های اقتصادی و فنی ایران برگزار شد.

در این نشست ۶۸ طرح سرمایه گذاری خارجی شامل ۴۲ طرح جدید و ۲۶ مورد دیگر مرتبط با طرح‌های فرعی سرمایه گذاری خارجی اعم از اصلاح مجوز سرمایه‌گذاری خارجی، تمدید مجوز سرمایه‌گذاری خارجی، بازپرداخت اقساط و انتقال سود سهام سرمایه‌گذاران خارجی به تصویب رسیده است.

بر اساس این گزارش، طرح‌‎های سرمایه‌گذاری خارجی، شامل بخش‌های صنعت، معدن، پتروشیمی، دارو و تجهیزات پزشکی، ساختمان، کشاورزی، گردشگری، حمل و نقل، انرژی و خدمات است که در استان‌های خراسان رضوی، زنجان، کرمان، سمنان، البرز، قم، هرمزگان، فارس، تهران، اردبیل، یزد، آذربایجان غربی، قزوین، بوشهر و سیستان و بلوچستان اجرایی می‌شود.

یادآور می‌شود، اعضای هیات سرمایه‌گذاری خارجی (قائم مقام وزیر امور خارجه، معاون سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور، معاون ارزی بانک مرکزی و روسای اتاق‌های بازرگانی و تعاون) هستند و حسب مورد از دستگاه‌های تخصصی ذیربط برای نشست در هیات برای رسیدگی به طرح‌های مذکور دعوت به عمل آمده است.

منبع: پایگاه خبری بازار سرمایه ایران (سنا)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده