تاریخ: ۰۳ مهر ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۶:۵۱
بازدید: ۱۸۰
کد خبر: ۲۲۹۱۸۱
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

بهار بورس در نخستین روز معاملاتی پاییز

‌می‌متالز - شاخص بورس در جریان معاملات امروز بازار سرمایه با رشد ۳۵هزارواحدی روبرو شد.

به گزارش می‌متالز، در جریان دادوستد‌های امروز بازار سرمایه بیش از ۶ میلیارد و ۹۲۳ میلیون سهم و حق‌تقدم به‌ارزشی بالغ بر ۶ هزار و ۱۵۳ میلیارد تومان در بیش از یک میلیون و ۲۰۸ هزار نوبت مورد دادوستد قرار گرفت و شاخص بورس با رشد ۳۵ هزار و ۶۵۳ واحدی در ارتفاع یک‌میلیون و ۴۲۲ هزار و ۱۰۴ واحد قرار گرفت.

بیشترین اثر مثبت بر دماسنج بازار سهام در روز جاری به نام نماد‌های معاملاتی شرکت‌های فولاد مبارکه اصفهان، ملی صنایع مس ایران و صنایع پتروشیمی خلیج فارس شد و در مقابل شرکت‌های بورس کالای ایران، پارس فولاد سبزوار و آسان پرداخت پرشین با افت خود مانع افزایش بیشتر نماگر بازار سهام شدند.

شاخص‌های اصلی بازار سرمایه هم روزی مثبتی را پشت‌سر گذاشتند؛ به‌طوری که شاخص قیمت (وزنی ــ ارزشی) ۸۹۰۱ واحد، کل (هم‌وزن) ۷۴۴۲ واحد، قیمت (هم‌وزن) ۴۶۹۵ واحد، آزاد شناور ۴۴۰۰۶ واحد و شاخص‌های بازار اول و دوم به ترتیب ۳۱۹۸۷ و ۵۳۵۷۱ واحد رشد کردند.

بر اساس این گزارش، در بازار‌های فرابورس ایران هم با معامله ۳ میلیارد و ۴۰۳ میلیون ورقه به‌ارزش ۱۸ هزار و ۹۳۲ میلیارد تومان در ۹۴۱ هزار نوبت، شاخص فرابورس (آیفکس) ۲۹۳ واحد رشد کرد و در ارتفاع ۲۰ هزار و ۸۵۷ واحد قرار گرفت.

در این بازار هم امروز بیشترین اثر مثبت بر شاخص فرابورس به نام نماد‌های معاملاتی پلیمر آریا ساسول، پتروشیمی زاگرس و فولاد هرمزگان جنوب شد و در مقابل شرکت‌های بیمه پاسارگاد، فرابورس ایران و مجتمع جهان فولاد سیرجان بیشترین اثر منفی را بر این شاخص به نام خود ثبت کردند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده