به گزارش می متالز به نقل از روابط عمومی راهآهن جمهوری اسلامی ایران، محمدهادی ضیاییمهر بیان کرد: پروژه احداث فونداسیون و انتقال برق جهت نصب یک ست جک بالابر واگن در خطوط تعمیر ایستگاههای مشهد و شهید مطهری اجرایی میشود.
وی بیان کرد: با انجام بتنریزی و تأمین جکها و تجهیزات مربوطه، عمده عملیات این پروژه در ایستگاههای مذکور پیشرفت داشته و به زودی به بهرهبرداری خواهد رسید.
مدیرکل راهآهن خراسان تاکید کرد: با راه اندازی جکها، تعمیرات ویژه واگنها با سرعت، دقت و ایمنی بیشتری انجام خواهد شد و هزینههای استفاده از جرثقیل نیز از مخارج سازمان حذف خواهد شد.
وی افزود: برای انجام تعمیرات ویژه واگنها در حوزههایی مانند تعویض چرخ و محور نیاز به بلندکردن مجموعه شاسی و بدنه واگن است که در این خصوص وجود جک بالابر با تجهیزات کامل از ضروریات خطوط تعمیر محسوب میشود.
این مقام مسئول توضیح داد: به دلیل نبودن این تجهیزات در خط تعمیر ایستگاه مشهد و مطهری، به ناچار از جرثقیل ریلی استفاده میشد که موجب بالارفتن هزینه های اعزام جرثقیل و کارکنان مربوطه بود و در عین حال خطرات و مشکلات خاص خود را نیز به همراه داشت.
اولین تعمیر ژنراتور لکوموتیو G۲۲
ضیاییمهر با بیان اینکه برای نخستین بار تعمیر، مونتاژ و دمونتاژ ژنراتور اصلی وکمکی لکوموتیوها در اداره کل راهآهن خراسان انجام شد، ادامه داد: این اتفاق برای نخستین بار با تلاش و توان فنی کارکنان تعمیرات لکوموتیو راهآهن خراسان رخ داد و تعمیر، مونتاژ و دمونتاژ ژنراتور اصلی و کمکی لکوموتیوG۲۲ شماره ۱۱۸ وG۸ شماره ۴۱۰ در این اداره کل انجام شد.
مدیرکل راهآهن خراسان افزود: به علت پیچیدگی عملیات تعمیر ژنراتور اصلی و کمکی، تاکنون جهت رفع عیوب مشابه، لکوموتیوها به تهران اعزام میشدند که فرایند اعزام لکوموتیوها به مرکز طولانی بوده و موجب افزایش زمان و کاهش بازدهی کاری لکوموتیو میشد که این موفقیت، ماحصل اعتماد به شرکتهای داخلی سازنده و نیروهای متخصص اداره کل جهت گذر از تحریم و خود کفایی در عرصه های تولید و خود باوری است.
وی یادآور شد: اقدامات انجام شده در این راستا موجب صرفه جویی در هزینه، زمان، همچنین افزایش بازدهیکاری لکوموتیوها و توان فنی واحد تعمیرات لکوموتیو اداره کل راهآهن خراسان شده است.