تاریخ: ۰۶ دی ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۵:۰۹
بازدید: ۱۹۴
کد خبر: ۲۴۱۸۳۷
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
"سفارس" از سود سهام محقق‌شده درآمد ۱۹۳ میلیارد ریالی داشت؛

ریزش ارزش بازار "سفارس" برای چهارمین ماه متوالی

‌می‌متالز - ارزش بازار سرمایه‌گذاری در حوزه سیمان، آهک و گچ با اُفت ۱۰ درصدی در مقایسه با ماه گذشته همراه بوده و نسبت به سال گذشته نیز ۳۱ درصد کاهش را به ثبت رسانده است.

به گزارش می‌متالز، شرکت سیمان فارس و خوزستان در گزارش فعالیت ماهانه منتهی به آذرماه سال جاری مجموع بهای تمام‌شده سرمایه‌گذاری‌های خود در بورس و خارج از بورس را برابر با ۹،۰۵۱ میلیارد ریال گزارش کرده که عمده‌ترین بهای تمام‌شده سرمایه‌گذاری‌ها با ۶،۰۴۳ میلیارد ریال در بخش پذیرفته‌شده در بورس بوده و مابقی آن نیز در حوزه خارج از بورس سرمایه‌گذاری شده است.

مجموع بهای تمام‌شده شرکت "سفارس" در آذرماه با اُفت ناچیز ۰،۰۲ درصدی نسبت به ماه گذشته همراه بوده و در مقایسه با سال گذشته نیز ۰،۳۳ درصد افزایش سرمایه‌گذاری را به ثبت رسانده است.

عمده‌ترین بهای تمام‌شده سرمایه‌گذاری "سفارس" در آذرماه مربوط به سرمایه‌گذاری در بخش «سیمان، آهک و گچ» با ۶،۰۲۴ میلیارد ریال در حوزه پذیرفته‌شده در بورس بوده و در بخش خارج از بورس نیز بیشترین بهای تمام‌شده سرمایه‌گذاری به «سیمان، آهک و گچ» با ۲،۶۷۲ میلیارد ریال اختصاص‌یافته است.

بیشترین ارزش بازار سرمایه‌گذاری "سفارس" در آذرماه مربوط به بخش «سیمان، آهک و گچ» با ۷۱،۴۲۱ میلیارد ریال بوده و پس‌ازآن نیز بخش «فعالیت‌های کمکی به نهاد‌های مالی واسط» با ۲،۲۸۲ میلیارد ریال بیشترین ارزش بازار را از آن خودکرده است.

ارزش بازار سرمایه‌گذاری در حوزه سیمان، آهک و گچ با اُفت ۱۰ درصدی در مقایسه با ماه گذشته همراه بوده و نسبت به سال گذشته نیز ۳۱ درصد کاهش را به ثبت رسانده است.

در بخش صورت‌وضعیت پرتفوی شرکت‌های بورسی "سفارس" بیشترین بهای تمام‌شده متعلق به «سیمان خوزستان» با ۱،۵۸۴ میلیارد ریال بوده که ارزش بازار آن بالغ‌بر ۱۴،۳۸۷ میلیارد ریال شناسایی‌شده که کاهش ۴ درصدی را نسبت به ماه گذشته به همراه داشته و در مقایسه با سال گذشته ۵ درصد کاهش‌یافته است.

ریزش ارزش بازار
بیشترین ارزش بازار "سفارس" نیز در اختیار «سیمان خوزستان» با مبلغی بالغ‌بر ۱۴،۳۸۷ میلیارد ریال بوده و شرکت بعدی که عمده‌ترین ارزش بازار را به خود اختصاص داده مربوط به «سیمان فارس» بوده که ارزش بازار سرمایه‌گذاری در این شرکت ۱۰،۵۱۱ میلیارد ریال بوده است.

"سفارس" با سرمایه ثبت‌شده ۵،۶۲۵ میلیارد ریال طی عملکرد ۷ ماهه سال مالی منتهی به اردیبهشت‌ماه سال ۱۴۰۱ از محل سود سهام محقق‌شده درآمدی بالغ‌بر ۱۹۳ میلیارد ریال درآمد داشته، شرکت در انتهای آذرماه چندین شرکت با بهای تمام‌شده ۶،۰۴۳ میلیارد ریال در پرتفوی بورسی خود داشته که با رشد ۱،۱۴۱ درصدی به مبلغ ۷۴،۹۸۳ میلیارد ریال رسیده است.

منبع: بورس نیوز

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده