تاریخ: ۱۰ دی ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۹:۱۲
بازدید: ۴۵۸
کد خبر: ۲۴۲۷۴۰
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
دهقانی تشریح کرد

زیرساخت‌های مورد نیاز شهرستان‌ها با پرداخت حقوق دولتی معادن تقویت می‌شود

‌می‌متالز - رئیس کمیته معدن مجلس درآمد پیش‌بینی شده برای حقوق دولتی معادن در لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ را در صورتی که معادن به درستی اداره و مدیریت شوند، قابل تحقق دانست.

به گزارش می‌متالز، الهویردی دهقانی رئیس کمیته معدن مجلس درباره درآمد پیش‌بینی برای بهره مالکانه و حقوق دولتی معادن در لایحه بودجه سال ۱۴۰۱، گفت: در صورتی که حوزه معادن به درستی مدیریت شود ۴۰ هزار میلیارد تومان پیش‌بینی شده در لایحه بودجه سال آینده قابل وصل و تحقق است.

نماینده مردم ورزقان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در سال ۱۴۰۰ حقوق دولتی معادن حدود ۱۰ هزار میلیارد تومان بود، افزود: هرچند این درآمد در سال آینده حدود ۴ برابر شده، اما این موضوع به معنای ۴ برابر شدن حقوق دولتی تمامی معادن نیست، وزارت صنعت، معدن و تجارت باید مدیریت کرده و مشخص کند که حقوق معدنی هر معدن چند برابر خواهد شد، ممکن است حتی حقوق دولتی برخی معادن در سال آینده تغییری نکند و حقوق برخی دیگر چند برابر شود؛ تعیین میزان تغییر حقوق دولتی معادن با وزارت صمت است.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس اضافه کرد: با توجه به ظرفیت‌های معدنی موجود در کشور، حقوق دولتی معادن پیش بینی شده در لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ قابل وصول است.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم درباره بازگشت حقوق دولتی معادن به شهرستان‌ها، ادامه داد: براساس قانون ۱۵ درصد حقوق دولتی معادن باید به شهرستان‌های محل استقرار معادن بازگردد که متاسفانه طی سال‌های گذشته این اعتبار پرداخت نشده است.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس تصریح کرد: عدم پرداخت ۱۵ درصد حقوق دولتی معادن به شهرستان‌هایی که معادن درآن مستقر هستند، ظلم به این مناطق است چراکه با این اعتبارات می‌توان بسیاری از زیرساخت‌های موردنیاز شهرستان‌ها را ایجاد کرد. 

منبع: خبرگزاری مجلس شورای اسلامی (خانه ملت)

عناوین برگزیده