تاریخ: ۱۳ دی ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۷:۴۷
بازدید: ۳۵۶
کد خبر: ۲۴۳۰۵۹
سرویس خبر : خودرو و قطعه سازی

وعده ایران خودرو به عرضه ۱۰۰ هزار محصول و فراتر از تعهدات تا پایان سال

‌می‌متالز - معاون فروش ایران خودرو از عرضه ۱۰۰ هزار محصول در قالب طرح فروش فوق‌العاده و فراتر از تعهدات تا پایان سال خبر داد.

به گزارش می‌متالز، بابک رحمانی با اشاره به اینکه تا پایان سال جاری ۱۰۰ هزار دستگاه خودرو در قالب فروش فوق‌العاده و فراتر از تعهدات، وارد بازار می‌شود، گفت: طی روز‌های اخیر و پس از اصلاح قیمت محصولات، ۱۸ هزار خودرو بصورت فوق‌العاده و ۳۳۵۰۰ دستگاه بصورت پیش فروش یکساله و مشارکت در تولید به فروش رفت.

وی افزود: برنامه‌های فروش بصورت منظم و هفتگی ادامه می‌یابد. از سه‌شنبه تا پنج‌شنبه ثبت‌نام متقاضیان صورت گرفته و روز‌های شنبه قرعه‌کشی انجام می‌شود. امید است با افزایش عرضه، وضعیت بازار بهتر شود تا بتوان به تدریج قرعه‌کشی را حذف کرد. روزانه بالغ بر ۲۰۰۰ خودرو توسط این خودرو ساز وارد بازار می‌شود که در روز‌های آینده به ۲۵۰۰ دستگاه می‌رسد.

رحمانی گفت: تاکنون از ۲۰۰ هزار درخواست، اسناد ۱۶۰ هزار دستگاه خودرو آزاد شده و مابقی هم در حال انجام است. پس از موضوع اصلاح قیمت‌ها، طرح‌های تبدیل محصولات نیز در نظر گرفته شده و تلاش شده از این طریق تسهیلاتی برای مردم در نظر گرفته شود. همه این موارد که در بسته اصلاح وضعیت بازار خودرو پیش‌بینی شده به ایجاد آرامش بیشتر در بازار کمک خواهد کرد.

بر اساس این گزارش، ایران‌خودرو در حالی وعده‌های این‌چنینی ارائه کرده و امیدوار به افزایش تولید، عرضه و کاهش التهابات بازار است که با گذشت بیش از نیمی از سال، کمتر از ۵۹۰ هزار دستگاه خودرو سواری تولید کرده و رشد ۴.۲ درصدی داشته است. امید است این خودروساز بورسی طی سه ماه باقی مانده از سال، تولید و عرضه را افزایش داده و وعده‌ها برای کاهش تعهدات را عملی کند.

منبع: بورس پرس

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده