تاریخ: ۲۶ دی ۱۴۰۰ ، ساعت ۰۱:۰۷
بازدید: ۳۲۶
کد خبر: ۲۴۵۲۱۸
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
نایب رئیس اعلام کرد:

موافقت مجلس با حذف دلار ۴۲۰۰ تومانی / بررسی جزئیات لایحه بودجه از امروز

‌می‌متالز - نایب رئیس مجلس با اشاره به اینکه تصویب کلیات لایحه بودجه ۱۴۰۱ به معنای حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی است، اعلام کرد: دولت قبل از حذف ارز ترجیحی، یارانه را به کارت مردم واریز کند.

به گزارش می‌متالز، علی نیکزاد با اشاره به اینکه تصویب کلیات لایحه بودجه سال آینده به معنای حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی است گفت: نمایندگان مجلس علاقه‌مند و پای کار حذف ارز ترجیحی و برچیده شدن این رانت عظیم هستند. دولت قطعا قبل از اتمام سال، قانون بودجه ۱۴۰۱ را دریافت خواهد کرد که از ابتدای فروردین اجرا شده و انتظار می‌رود دلار ۴۲۰۰ تومانی به جز برای دارو و گندم به هیچ کالای اساسی دیگری اختصاص نیابد.

وی افزود: دولت بهتر است یارانه نقدی دهک‌های درآمدی را پیش از اجرای این طرح به کارت هدفمندی یارانه‌ها واریز کند، اما اجازه برداشت ندهد تا آرامش ذهنی مردم ایجاد شود. استانداران و ورزای مربوطه باید در راستای ذخیره کالا‌های اساسی، نظارت و پیش بینی توزیع اقدامات اساسی انجام دهند.

نیکزاد ادامه داد: امور جاری و توسعه اقتصاد بدون مذاکرات هم جلو خواهد رفت. اگر توافق با روسیه و چین نهایی شود و مذاکرات وین به نتیجه برسد، بانک مرکزی می‌تواند به صورت رسمی و قانونی سوئیفت انجام دهد که تحول مهمی ایجاد خواهد شد.

براساس این گزارش، سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه هم با اعلام پیش بینی فروش ۲۹.۸ میلیارد دلاری نفت در لایحه بودجه، اعلام کرد: بررسی جزئیات لایحه از امروز شروع می‌شود و ماده یک لایحه بودجه هم با حضور وزیران اقتصاد، نفت و مسوولان سازمان برنامه و بودجه بررسی می‌شود.

منبع: بورس پرس

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده