تاریخ: ۲۸ دی ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۲:۴۷
بازدید: ۲۸۷
کد خبر: ۲۴۵۶۶۷
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی
مدیر آموزش و پژوهش و فناوری ایمیدرو گفت؛

هدایت طرح‌های کاربردی و تقاضا محور برای اجرا از سوی ایمیدرو

‌می‌متالز - مدیر آموزش پژوهش و فناوری ایمیدرو گفت: سالانه بیش از ۱۰۰ عنوان طرح براساس نیاز‌های فناورانه به ایمیدرو می‌رسد که به عنوان طرح‌های تقاضا محور طبقه بندی شده‌اند.

به گزارش می‌متالز، غلامرضا ملاطاهری، مدیر آموزش و پژوهش و فناوری ایمیدرو در نخسینن گردهمایی پژوهشی نمایندگان مجتمع‌های سرب و روی کشور که به میزبانی مهدی‌آباد برگزار شد، با تصریح اینکه ایمیدرو یک سازمان توسعه‌ای است، اظهار کرد: یکی از مأموریت‌های ایمیدرو توانمندسازی و ارتقا بهره‌وری است و حمایت از پژوهش‌های کاربردی، توسعه فناوری و ایجاد تکنولوژی و توسعه آموزش برای ستاد و بخش خصوصی فعال در حوزه معدن و صنایع معدنی است.

وی افزود: در شرایط تحریم یکی از سیاست‌های ما استفاده از ظرفیت‌های موجود، انجام طرح‌ها و پروژه‌های بهره‌ور با همکاری دانشگاه‌ها و شرکت‌های دانش‌بنیان است.

مدیر آموزش و پژوهش و فناوری ایمیدرو ادامه داد: ارتقا بهره‌وری یکی از استراتژی‌های ایمیدرو و اهداف پروژه‌های پژوهشی ماست که آن را دنبال می‌کنیم.

ملاطاهری از افزایش شاخص هزینه‌های مراکز تحقیق و توسعه کشور از نیم درصد GDP به ۱.۲ دهم درصد خبر داد و اعلام کرد: این موضوع به دلیل قوانینی است که در این حوزه شکل‌گرفته است و در همین راستا ایمیدرو جزو سازمان‌های دولتی برتر کشور ازنظر ارزش و تعداد قرارداد‌های پژوهشی است.

سه سال تحقیقات

حمیدرضا حمایت مدیر مجتمع مهدی‌آباد اظهار کرد: تأمین خوراک کارخانه‌ها سرب و روی کشور، یکی از نیاز‌های حائز اهمیت این صنعت به شمار می‌آید که مجتمع سرب و روی مهدی‌آباد در آینده‌ای نزدیک بخش قابل‌توجهی از آن را به بازار عرضه خواهد کرد.

وی ادامه داد: به‌منظور تطبیق محصولات آتی با سیستم فرآوری کارخانه‌ها حال حاضر، «طرح بررسی ارتقا و تغییر تکنولوژی در واحد‌های فرآوری سرب و روی» از مهم‌ترین پروژه‌های پژوهشی این بخش محسوب می‌شود.

مدیر مجتمع مهدی‌آباد افزود: با توجه به اهمیت توسعه صنایع پایین‌دستی در صنعت سرب و روی کشور و همچنین به‌منظور متوازن‌سازی و تکمیل زنجیره ارزش سرب و روی، پروژه‌های این بخش در مرحله امکان‌سنجی و بررسی فنی و اقتصادی قرارگرفته است.

حمایت ادامه داد: شناسایی، بررسی و اولویت‌بندی و تأمین نیاز‌های پژوهشی در حوزه سرب و روی از دیگر اهداف اصلی این نشست بوده است.

وی با ارائه پروژه‌های استخراج‌شده ذیل طرح جامع سرب و روی کشور توسط مجتمع مهدی‌آباد، اظهار کرد: پروژه‌های پژوهشی دیگر مجتمع‌ها، ایمیدرو و نیز شرکت تهیه و تولید در این نشست نیز معرفی و مقرر شد اطلاعات مربوطه از طریق پورتال تخصصی پایگاه داده‌های مرجع آموزش، پژوهش و فناوری سازمان در اختیار دیگر واحد‌ها قرار گیرد.

منبع: پایگاه خبری - تحلیلی ایراسین 

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده