تاریخ: ۳۰ دی ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۲:۲۲
بازدید: ۳۴۵
کد خبر: ۲۴۵۶۹۵
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

واحد‌های معدنی ملزم به ثبت‌نام در سامانه جامع تجارت هستند

‌می‌متالز - معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری از وجود ۱۲۱ معدن فعال در استان خبر داد و گفت: تمامی واحد‌های معدنی دارای پروانه بهره‌برداری ملزم به ثبت‌نام در سامانه جامع تجارت و گرفتن نقش تجاری هستند.

به گزارش می‌متالز، مهرداد قاسمی دستگردی روز پنجشنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا افزود: بر اساس سیاست‌های ابلاغی وزارت صنعت، معدن و تجارت در راستای حمایت از واحد‌های تولیدی از جمله تسهیلات ترجیحی، تخصیص سوخت، صدور و تمدید پروانه بهره‌برداری معادن و صنایع معدنی و توزیع‌کنندگان محصولات مرتبط باید در کمترین زمان ممکن در سامانه جامع تجارت به آدرس www.ntsw.ir ثبت‌نام و کد نقش دریافت کنند.

وی ادامه داد: سامانه جامع تجارت به عنوان یک مرجع معتبر در خصوص پرداخت تسهیلات، برنامه تامین مالی زنجیره‌ای پیش‌بینی شده و تمامی فاکتور‌های خرید و فروش باید در این سامانه ثبت شود و از این پس فاکتور‌های الکترونیکی ملاک و مستند ارائه خدمات خواهد بود.

قاسمی تصریح کرد: یکی دیگر از اهداف و برنامه‌های پیش‌بینی شده در این سامانه محاسبه حقوق دولتی معادن بر اساس فاکتور‌های خرید و فروش ثبت شده در سامانه است و به همین دلیل فعالان بخش معدن باید ضمن ثبت‌نام و گرفتن نقش تجاری، داده‌های مرتبط با خرید و فروش محصولات خود را در سامانه ثبت کنند.

معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری از استخراج حدود پنج میلیون تن مواد معدنی از معادن استان در ۹ ماهه امسال خبر داد و گفت: این میزان استخراج مواد معدنی نیز در مقایسه با مدت مشابه بیش از ۳۰ درصد رشد داشته است.

قاسمی از اکتشاف ۲ پهنه معدنی در استان خبر داد و گفت: یک پهنه که مشترک با استان اصفهان است و مناطقی از بروجن تا گردنه رخ، شمال شهرکرد و تا سامان کشیده می‌شود که خروجی مطالعات اکتشاف اولیه حاکی از آن است که این پهنه دارای پتانسیل سنگ آهک و سنگ تزیینی است.

وی ادامه داد: پهنه دیگر شامل کل سطح استان که در مرحله پتانسیل‌یابی است و ۲ محدوده معدنی برای آن تعریف شده است که یک محدوده شامل پلی‌متان سبزکوه در شهرستان کیار است که با مشکلات زیست‌محیطی روبرو است و محدوده دیگر پتانسیل فلزی شهرستان‌های بن و سامان است که تاکنون برای آن چهار پروانه اکتشاف صادر شده و شامل فلزات مس و روی همراه با کبالت و خاک‌نسوز است.

۸۰۰ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری در بخش معدن چهارمحال و بختیاری انجام گرفته و برای بیش از یکصد نفر اشتغالزایی شده است.

منبع: خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده