تاریخ: ۲۷ دی ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۱:۰۳
بازدید: ۲۳۴
کد خبر: ۲۴۵۷۷۹
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

برگزاری چهارمین جلسه شورای معادن استان خراسان جنوبی

‌می‌متالز - چهارمین جلسه شورای معادن استان به ریاست سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استاندار و دبیری رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی برگزار شد.

به گزارش می‌متالز، بررسی اقدامات صورت گرفته در راستای جزء ۴ بند الف ماده ۴۳ قانون برنامه ششم توسعه پیرامون موضوع انجام گردش مالی خرید و فروش معادن در استان‌های محل ذخایر معدنی و استقرار دفاتر مالی و قانونی مربوطه در استان‌های مذکور از مهمترین محور‌های و موضوعات مورد بحث اعضای شورا در این جلسه بود.

همچنین پیرامون موضوع بند ۵ جزء الف ماده ۴۳ قانون برنامه ششم توسعه مبنی بر اختصاص تا یک درصد فروش معادن و صنایع معدنی به جبران خسارت‌های احتمالی وارده به اهالی ساکن در منطقه و بخش کشاورزی آن‌ها میان اعضای شورا تبادل نظر و مصوباتی اتخاذ شد.

موارد مرتبط با سلب صلاحیت یکی از معادن به دلیل غیرفعال بودن بدون دلیل موجه، محاسبه حقوق دولتی معادن بر اساس استخراج واقعی به دلیل موارد خارج از ید بر اساس بند پ ماده ۶۳ آیین نامه اجرایی قانون معادن و همچنین بررسی برداشت غیرمجاز از برخی از معادن از دیگر دستور کار‌های چهارمین جلسه شورای معادن استان بود که مورد بررسی و تصمیم گیری اعضای شورای معادن استان قرار گرفت.

منبع: سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی

عناوین برگزیده