تاریخ: ۱۱ بهمن ۱۴۰۰ ، ساعت ۰۸:۳۸
بازدید: ۲۹۰
کد خبر: ۲۴۶۹۴۹
سرویس خبر : خودرو و قطعه سازی

قیمت خودرو امروز ۱۱بهمن ۱۴۰۰/ پیش‌بینی جدید قیمت خودرو

‌می‌متالز - نوسانات قیمت خودرو در بازار خودروی کشور کاهش یافته است. به عقیده کارشناسان این ثبات نسبی تا پایان مذاکرات وین ادامه خواهد داشت.

به گزارش می‌متالز، قیمت خودرو صفر داخلی در ایران به شرح زیر است:

خودروی پراید ۱۱۱ به نرخ ۱۸۸ میلیون تومان درحال معامله است. پراید ۱۳۱ نیز به نرخ ۱۷۲ میلیون تومان به فروش می‌رسد.

قیمت خودرو‌های پرطرفدار

نرخ خودرو تیبا هاچ بک پلاس به نرخ ۲۰۱ میلیون تومان رسید. پژو ۲۰۶ تیپ دو به قیمت ۲۶۸ میلیون رسید. پژو ۲۰۶ تیپ پنج نیز در قیمت ۳۲۳ میلیون در بازار موجود است. خودرو پژو پارس اتوماتیک نیز به ۴۲۸ میلیون تومان رسید.

دنا پلاس اتوماتیک با کاهش پنج میلیونی خود نسبت به روز گذشته به قیمت ۵۰۰ میلیون تومان به فروش می‌رسد.

قیمت خودرو امروز ۱۱بهمن ۱۴۰۰ / پیش‌بینی جدید قیمت خودرو

پیش‌بینی قیمت خودرو در روز‌های آینده

حسن کریمی سنجری، کارشناس خودرو گفت: مهمترین فاکتوری که در قیمت‌ها تاثیرگذار است برجام است. اگر مذاکرات وین به نتیجه برسد بر تمام شاخص‌های اقتصادی تاثی می‌گذارد و قطعا قیمت‎ خودرو نیز کاهش می‌یابد.

او افزود: اگر روند مذاکرات امیدوار کننده باشد قیمت خودرو در همین سطح ثابت می‌ماند و افزایش پیدا نمی‌کند.

این کارشناس خودرو در ادامه گفت: باید منتظر ماند که بازار در مورد مذاکرات به چه نتیجه‌ای می‌رسد. اگر بازار از این مذاکرات قطع امید کرد رکود از بین می‌رود و دوباره با افزایش قیمت‌ها مواجه می‌شویم.

کریمی گفت: تغییراتی که در مدیریت شرکت‌های خودروسازی رخ داده است باعث کاهش تعداد خودرو‌های ناقص می‌شود و با تزریق این خودرو‌ها بازار ثبات بیشتری پیدا کند.

بازار در وضعیت رکود تورمی

فربد زاوه، کارشناس خودرو گفت: به نظر می‌رسد رکود بازار خودرو کشور به دلیل ضعف در قدرت خرید مردم تشدید می‌شود. با این حال قیمت‌ها با افزایش تورم در حال افزایش است.

او افزود: علاوه بر آن هیچ اقدامی در سطح کلان اقتصاد کشور برای حل مشکلات دیده نمی‌شود، این رکود تورمی را به صورت تشدید شونده خواهیم داشت. یعنی بازار خودرو رکود و نیز تورم را در روز‌های آینده تجربه می‌کند.

این کارشناس خودرو گفت: قیمت خودرو همچنان فزاینده است و ممکن است با عرضه تعداد بیشتری از خودرو‌ها قیمت کاهش یابد، اما در نهایت تاثیری ندارد و هم گام با افزایش نرخ تورم قیمت خودرو نیز افزایش پیدا می‌کند.

منبع: تجارت نیوز

عناوین برگزیده